Az élet néha centiken múlik, ezért el tudjuk képzelni, mit jelent, ha a fékút akár negyven százalékkal csökkenhet. Nem csak ez durva, hanem az is, hogyan érhető el ez.

A svéd Autilov egy olyan fékrendszerrel kísérletezik, amely vészfékezésnél egy, a kocsi alá épített féklapot cuppant az útra, és a súrlódás segítségével a normál üzemi fékkel együttműködve jóval előbb állítja meg a kocsit.

A Torricelli Vacuum Brake nevű rendszer csak 70 km/h sebességig működik, gyorsabb tempónál túl nagy erőhatás érné a kocsi utasait. Azt nem tudjuk, hogyan tervezik megoldani a svédek, hogy a torricellis kocsiba ne rongyoljon bele hátulról egy normál üzemi fékkel szerelt másik autó, de drukkolunk, hogy a finomított tanulmány sorozatgyártásban is megjelenjen.

(Forrás: Autoliv)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Hét üléssel és elektromos hajtással jön az új Citroën C3 Aircross

További cikkeink a témában