Nálunk jelenleg az Avensis a legnagyobb Toyota szedán, a drágább modelleket meghagyják a Lexusnak, de a világ más tájain ennél nagyobb típusokat is forgalmaz a japán márka. Például ilyen az Avalon, amiből most jött ki a legújabb.

Camry néven régen is volt nagyautója a Toyotának, és úgy hallottuk, hogy a nem túl izgalmas Avensis utódja ismét ezen a néven érkezik, de most valami még nagyobbról van szó. Az Avalon a japán márka nagyautója az Egyesült Államokban, most mutatták be belőle a legújabbat, és a képeket elnézve egy Lexus helyett is simán elfogadnánk.

Az öt méter hosszú Avalon gyakorlatilag úgy néz ki, mint egy elegáns luxusautó, de a Lexusra újabban jellemző futurisztikus dizájn nélkül. Az alapját ugyanaz a moduláris padlólemez adja, mint ami a nálunk is ismert C-HR és Prius alatt van, de jócskán nyújtottak rajta. A formája pedig nem csak ránézésre áramvonalas: 0,27 a légellenállási együtthatója.

A belső térben is rögtön látni fogod, hogy ez a legdrágább Toyota, amit a tengerentúlon kaphatsz: mindent bőrrel, fával vagy alumíniummal vontak be. 9 colos érintőképernyőjére már az iPhone menüjét is kiteheted, de adaptív tempomat, sávtartó és head-up display is van benne, a JBL hifije pedig 14 hangszórós és 1200 wattos.

Kétféle motor közül lehet választani: van egy klasszikus 3,5 literes V6-os benzines, és természetesen ott a hibrid, amit nemcsak a fogyasztásra, de a vezethetőségre is kihegyeztek, úgyhogy 300 lóerőre és 362 Nm nyomaték leadására képes, de a szabványos fogyasztása 6 l/100 km. Akár Lexus, akár Toyota néven, de vinnénk, ha nálunk is kapható lenne.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Félelem és reszketés kíséri a Szabó család útját ebben az 1983-as közlekedési oktatófilmben

További cikkeink a témában