A Yarist eddig úgy ismerhetted, mint a Toyota városi kisautóját, aminek a stílusa inkább nőies. A most bemutatott új generációja morcosabb formát kapott, ami minden eddiginél hatékonyabb hibrid technikát rejt.

Miközben a kisautók egyre nőnek, és igyekeznek több szerepben is helyt állni, a Yaris megmarad igazi kisautónak, amire külön büszke a Toyota. A most bemutatott legújabb, negyedik generációja nem szakít az elődök stílusával, de valamivel harciasabb külsőt öltött, amihez vadonatúj technikát készített a japán gyártó.

A Toyotánál néhány éve eldöntötték, hogy nem lesz több unalmas autójuk,

és az új Yaris sem nevezhető szokványosnak. Az ívelt formája könnyen felismerhetővé teszi, a hatalmas első légbeömlő és az izmos hátsó sárvédő harciasabb külsőt ad neki, a fekete sávval összekötött hátsó lámpák és a fekete tető is nagyon divatosak rajta.

Az új Yaris azért is néz ki jobban a korábbinál, mert az arányait is megváltoztatták.

A 3,94 méteres hossza nem változott, de a karosszériája öt centivel szélesebb és néggyel alacsonyabb lett, ami jót tett a kiállásának. A tengelytávja öt centivel nyúlt, és a Toyota ígérete szerint az utastér is tágasabb lett a korábbinál.

A műszerfala vadonatúj, a kormánykerék mögött három digitális kijelzővel, és középen a nagy érintőképernyővel, ami már okostelefon-tükrözésre is képes lesz. A Yaris újdonsága a szélvédőre vetítő head-up display, valamint

az első ülések közti légzsák, ami megakadályozza, hogy egy balesetnél az elöl ülők egymásnak ütközzenek.

Az alapokat egy teljesen új padlólemez adja, aminek nemcsak az lehet az előnye, hogy jobb a vezető üléspozíciója, hanem az is, hogy az autó 50 kilogrammal könnyebb az elődjénél.

A Toyota már 2012 óta kínál hibridet a kisautójából, ezért nem meglepő, hogy ezúttal is ez adja a kínálat derekát.

A Yaris Hybrid benzinmotorja egy új 1,5 literes, 80 lóerős háromhengeres benzines, amit a kétliteres négyhengeresből építettek.

Az elektromotorja erősebb, 61 helyett 80 lóerős lett, a kombinált teljesítmény 115 lóerőre nőtt. Az akkumulátora nikkel-metál-hidrid helyett könnyebb és kompaktabb lítiumion, és a fogyasztása is tovább csökkent.

Az 1,5 literes motor elérhető lesz önállóan is, nem hibridként, az alapmodellt pedig az ezer köbcentis háromhengeres hajtja. A Yaris továbbra is az egyik legbiztonságosabb kisautónak számít, amihez a már említett légzsákokon kívül a távolságtartó és sávtartó rendszerek is hozzájárulnak. Az újdonságra egy kicsit még várni kell, csak 2020 második felében érkezik a kereskedésekbe.

Ez is érdekelhet:

Stílusos limuzin lett a Toyota üzemanyagcellás autója

A Prius helyett a Lexust vették mintául.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

Ilyen lesz a Kawasaki első hidrogénhajtású motorkerékpárja

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés