Nem elég izgalmas a Forma-1 a Motorsport Világtanács szerint, ezért a következő szezontól kezdve a biztonsági autós szakaszok után állórajt fog következni a versenyeken.

Ez azt jelenti, hogy a nézők egy futamon akár kéthárom rajtot is láthatnak majd, de hogy egy szélsőséges példát mondjunk: a 2011-es Kanadai Nagydíjon összesen hatszor startolt volna el a mezőny, ha a szabály érvényben lett volna. Az új szabály ugyanis kimondja, hogy a biztonsági autós fázis után az eddigi repülőrajt helyett a mezőnynek a rajtrácsról kell újraindulnia, kivéve, ha a biztonsági autó a rajtot (vagy újrarajtolást) követő két körben, vagy a verseny leintése előtti öt körben hajt a pályára.

A Motorsport Világtanácsnak abban mindenképpen igaza van, hogy az év eleji várakozásainkkal szemben az idei szezon valóságos dögunalom, és az is egyértelmű, hogy ezen a lehető leggyorsabban változtatni kell, ha nem akarják elveszíteni a nézőket.

A most elfogadott szabály ugyanakkor aránytalanul igazságtalan az élen állókkal szemben, akik a safety car miatt gyakorlatilag minden előnyüket elveszítik, ezzel együtt pedig hatalmas felelősséget helyez Charlie Whiting versenyigazgatóra, akinek sokszor pillanatok alatt kell eldöntenie, hogy beküldi-e a biztonsági autót.

A probléma, hogy a safety car szükségessége a szabályalkotók elképzeléseivel szemben egyáltalán nem mindig egyértelmű, így már most borítékolható, hogy a versenyigazgató döntéseit a következő szezontól kezdve folyamatos viták fogják kísérni.

(Fotó: Europress/AFP)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

Ilyen lesz a Kawasaki első hidrogénhajtású motorkerékpárja

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés