A hatvanas években összkerékhajtással is kísérleteztek a Formula–1-ben, és a McLaren is épített egy ilyen autót 1969-ben. Bár csak hat kört tudott megtenni a versenyen, most ment egy hetediket is, méghozzá ugyanaz a pilóta ült bele, aki eredetileg is vezette, Derek Bell.

Ma már furcsán hangzik, de a Formula–1-nek volt olyan időszaka, amikor jó ötletnek gondolták az összkerékhajtást. 1969-ben a McLaren az utolsók között épített ilyen versenyautót, amit abban az évben a Brit Nagydíjon próbáltak ki. Derek Bell indult az M9A névre keresztelt autóval, de csak hat kört tudott megtenni, mielőtt futóműhiba miatt feladta a futamot.

Az összkerekes McLarennek ez volt az első és utolsó versenye, de most elővették a múzeumból, hogy menjenek vele egy újabb kört Silverstone-ban, és szerencsére Derek Bell is éppen ráért.

75 évesen Bell azt mondja, még nem érzi elég öregnek magát ahhoz, hogy a karosszékben szunyókáljon.

1968-ban Enzo Ferrari fedezte fel, ekkor debütált a Formula–1-ben, de később Le Mans-ban vált igazán naggyá, hiszen öt győzelmet szerzett, és a mai napig szívesen ül a versenyautóba. Pláne ilyenbe, mint ez a gyönyörű McLaren, aminek háromezres motorja 420 lóerős, és csak 526 kilogrammot kell mozgatnia.

Nézd meg a rövidfilmet, ahol Bell mesél az összkerekes versenyautóról, és várd ki a hangját, mert garantáltan kiráz tőle a hideg.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

Öt autó, aminek a bemutatója után meg kellett változtatni a nevét

A Maserati csendes szellője az elektromos GranCabrio Folgore

További cikkeink a témában
Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?
Hirdetés