Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

A Porsche már megérkezett az elektromos jövőbe, de azért még boldogan cipeli magával a benzinszagú múltat is.

A 911 GT3 az autók között olyan különlegesség, amit igazán csak a legelvetemültebb autórajongók képesek értékelni. Most, hogy a Porsche bemutatta a rétegmárka rétegmodelljének rétegváltozatát, nem is igazán tudjuk, hogyan kellene elmesélnünk, mi is ez tulajdonképpen. Akit érdekel, úgyis tudja, akit nem érdekel, úgyse lelkesül fel attól, hogy a gyári tuningos sport-versenymodellből elkészült a, nahát, hetedik generációs verzió is.

Kezdjük a számokkal, azon legalább nincs vita: a négyliteres, hathengeres szívó boxermotorból 8400-as percenkénti főtengely-fordulatnál 510 lóerő, 6100-tól 470 Nm forgatónyomaték érkezik a hátsó kerekekre. A végsebesség 318 km/h (kézi váltóval 320), a 0-100-as gyorsulás 3,4, a 0-200-as 10,8 másodperc. A sebességváltó lehet hatfokozatú kézikapcsolású vagy hétfokozatú dupla kuplungos automata.

Az elektronikusan záró differenciálmű torque vectoring funkcióval is rendelkezik, tehát kanyarban az ívkülső hátsó kerékre adott extra nyomatékkal stabilizálja a kocsit, gyorsítja az autót az íven. A futómű (elöl kettős keresztlengőkaros, hátul többlengőkaros) két centis ültetést kap az alap 911-hez képest, a lengéscsillapító keménysége elektronikusan szabályozható. A kormányzás változó áttételű és a hátsó kerekek is kormányzottak. A féktárcsa átmérője elöl 408, hátul 380 mm átmérőjű (valahol a normál és a családi pizza mérete között), elöl 6-6, hátul 4-4 fékdugattyú szorítja a betéteket a szürkeöntvény tárcsákhoz. A 911 GT3 tömege kézi váltóval mindössze 1418 kiló de még PDK váltóval is másfél tonna alatt marad, így tömeg-teljesítmény aránya 2,8 kg lóerőnként!

Az alaktényező nem a fogyasztásra optimalizálásról szól: 0,34. Hiába, az elöl 255 mm széles, 20 collos, hátul 315-ös, 21 collos kerekek, a diffúzor és a hátsó szárny nem a finom, csendes, takarékos suhanást, sokkal inkább a háromszáz feletti tempónál is megfelelő stabilitást és a villámgyors kanyarvételek képességét szolgálja.

A 911 GT3 továbbra is a Porsche mestermunkája, amellyel a német sportautógyártó azt demonstrálja, hogy egy pályán is fantasztikus köröket futó versenyautót úgy is meg tud csinálni, hogy aztán ugyanezzel a kocsival, mint egy csendes, kényelmes, kulturált utcai sportmodellel akár haza is lehet gurulni a közúti forgalomban. Vagy fordítva. A teljesítmény és a megbízhatóság, a versenypályákon való száguldás és a civil autózás hibátlan ötvözése mindig is a Porsche utánozhatatlan bravúrja volt, a GT3 pedig ennek a bravúrnak is a bekötött szemmel, lángoló karikákon át végrehajtott extrém változata.

Az új Porsche 911 GT3 megfutotta a kötelező tesztkört a Nürburgring Nordschleifén is, ahol Lars Kern gyári tesztpilóta az elődmodellnél 7 másodperccel jobb időt autózott: 6 perc 59,927 másodpercet a 20,8 kilométeres teljes távon.

A kocsi induló ára a német piacon 152.416 euró, kb. 55 millió forint. Vegyék-vigyék, amíg még lehet szívómotoros, vagy egyáltalán: benzines sportautót kapni!

Ezek pedig a 911 Turbók, mind egy rakáson:

HELLO, EZ ITT A
PLAYER
Kövess minket a Facebookon!
Nagyon jól fogod érezni magad nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.