A BMW i3 jelentősége messze nagyobb, mint egy divatos formájú elektromos autóé, hiszen a hozzá kifejlesztett hajtáslánc egyre több területen jelenik meg. Most egy török gyártó városi busza kapja meg az i3 motorját és akkuját.

2013-ban jelent meg a BMW i3, a német márka első teljesen elektromos hajtású típusa, és még mindig nem ment ki a divatból. Százezer példánynál is többet gyártottak belőle, és mostanra már azt is kitalálták, hogy mi legyen az elhasznált darabok akkumulátoraival.

A rendhagyó formájú villanyautó technikája pedig jóval több helyen megtalálható, mint gondolnád, a legutóbb éppen egy városi buszba építették be.

A Karsan neve neked is ismerős lehet, a török gyártó Atak típusú buszai járnak 2015-től többek között a budai várat átszelő 16-os járaton. Most pedig olyan városi buszt mutatott be a Karsan, amibe a BMW i3-ból származó elektromotor és akkumulátor került.

így a hatótávolsága eléri a 210 kilométert. A prototípus tesztjein ez arra volt elegendő, hogy egy feltöltéssel 18 órán át járja a várost a Karsan busza megállás nélkül.

Az elektromos hajtáslánc kisebb helyigénye miatt 26-an férnek fel erre a járműre, néggyel többen, mint a dízelmotoros változatára, és a padlóba épített akkumulátoroknak köszönhető, hogy kerekesszékkel is gond nélkül használható. A budai várban használt Atak is készül elektromos változatban, ott öt darabot építenek be az i3 akkumulátorából, a 220 kilowattórás kapacitás 300 kilométeres hatótávra elég.

Ez is érdekelhet:

Villanyautójának sportcsomagot, nekünk reményt adott a BMW - i3- és i3s-teszt - Roadster

Alapvetően meghatározza a viszonyunkat emberrel, szakmával, szituációval, fogalommal vagy bármilyen tárggyal az első benyomás. Alsó tagozatban nálunk az a hír járta az osztályban, hogy az iskolai fogorvos bele szokott hamuzni a gyerekek szájába: elég alacsonyan indult az egészségügyi dolgozók bizalmi indexe.

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon