Abszolút rekord.

2018-ban összesen 386 ezer darab tisztán elektromos hajtású személyautót vettek Európában, ez a teljes értékesítés 2,5 százaléka. Az Európai Elektromobilitás Szövetség (AVERE) adatai rekordot jelentenek, amely 2019-ben bizonyára megdől majd.

Magyarországon is évről évre nő az elektromosautó-értékesítés aránya, bár a mértéke elmarad az európai számoktól. Nálunk 2018 első három negyedévében összesen nagyjából 1450 villanyautót vásároltak, az utolsó negyedévben még úgy két-három száz elektromos kocsival nőhetett a szám.

Pethő József, az AVERE tagszervezeteként működő Magyar Elektromobilitás Szövetség főtitkára szerint a tavalyi év fordulatot jelent az elektromobilitási szektorban, ez volt ugyanis az első olyan év 2014 óta, amikor

a tisztán elektromos hajtású új járművek értékesítésének aránya meghaladta a plug-in hibrid (PHEV) autókét.

A következő évek egyik legnagyobb kérdése Pethő szerint az lesz, hogy a hibrid technológia képes lesz-e visszaszerezni vezető helyét a teljesen elektromos járművektől. Erre összeurópai szinten kevés az esély, azonban a fejlődő piacokon – amilyen Magyarország is – még sokáig lesz létjogosultsága az emissziós szempontból jól teljesítő hibrid hajtásoknak.

Dízelt még mindig sokkal többen akarnak Magyarországon, mint elektromost vagy hibridet:

Csillapodik a dízelpánik, egyre több magyar venne gázolajos kocsit

Kezd visszatérni a magyarok bizalma a dízelautókkal kapcsolatban.

(Forrás: Magyar Elektromobilitás Szövetség, MTI. Nyitókép: BMW)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Modern és fenntartható az Italdesign tanulmányautója

További cikkeink a témában