Már kapható a klasszikus Volkswagen kisbusz elektromos változata

Az egyik legújabb divat a veterán járművek elektromos hajtásúvá alakítása, és a Volkswagen legendás kisbusza sem kerülhette el a sorsát. Az e-Bulli a gyáriak által épített változat, ami kétszer olyan erős, de nagyon drága is lett.

1950-ben jelent meg a Volkswagen ikonikus kisbusza, ami egy generáció jelképévé vált, és a mai napig kedvelt veterán. Nem egyszer készült már elektromos hajtású változat belőle, most pedig a gyáriak mutatták meg a sajátjukat. Az e-Bulli nem egyszerűen új motort kapott, a teljes koncepciót kidolgozták, amit egy csodaszépen felújított példányban mutattak meg.

Az 1966-ban gyártott Samba kisbusz eredeti motorja mindössze 44 lóerőre és 102 Nm-re volt képes, ehhez képest az e-up!-ból származó elektromotor 83 lóerős és 212 Nm a nyomatéka, amivel szinte repül a kisbusz.

A töltés pedig példásan gyors, otthoni konnektorról 2,3 kilowattal, utcai oszlopról akár 22 kilowattal, villámtöltővel pedig 50 kilowattal is töltődik, amivel nem egészen egy óra kell csak a teljes töltöttség eléréséhez.

A műszeregységbe a töltöttséget mutató kijelző került, és az irányt egy automata váltókarral választhatjuk ki. Az utóbbi kissé anakronisztikusan mutat a hibátlan stílusú belsőben, amit tökéletesen otthonosra restauráltak.

A vászontetős e-Bulli fényszórója LED-es, és a modern jellemzőit jól elrejtették,

A tulajdonos okostelefonos alkalmazással csatlakozhat az autóhoz, és lekérdezheti az akkumulátor töltöttségét, vagy a töltés hátralévő idejét.

A gyáriak már korábban felvették a kínálatba a klasszikus Bogár elektromos változatát, és mostantól az e-Bulli átépítőkészlet is rendelhetővé vált.

és ebben az alapul szolgáló kifogástalan állapotú Samba ára még nincs benne, pedig azért is általában egy vagyont kérnek.

Ez is érdekelhet:

Player Autószalon

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.