Idén a Volkswagen visszatér a Pikes Peakre, hogy a 670 lóerős elektromos hajtású versenyautójával megnyerje a legendás hegyi futamot. Ugyanez volt a célja a nyolcvanas években is, amikor egy egészen őrült kétmotoros kettes Golffal indult a gyári csapat.

Rengeteget dolgozott a Volkswagen azon a versenyautón, amivel idén a Pikes Peak hegyi verseny győzelmére törnek: a Le Mans-i szupergépeket idéző formájú, csupa szénszál, csupa szárny, 670 lóerős elektromos hajtású I.D. R fantasztikusan megy, 2,25 másodperc alatt gyorsul százra. Az elektromos hajtású gépek dicsősége mellett azonban egy régi elmaradását is szeretné pótolni a Volkswagen.

Fogtak egy kettes Golfot, amibe 1,8 literes, négyhengeres benzinmotort szereltek, az erőforrás turbóval 320 lóerőre volt képes. De ez még nem volt elég, ezért a prototípus hátulját úgy alakították ki, hogy oda is elférjen még egy ugyanilyen motor, ami a hátsó kerekeket hajtja.

Jochi Kleint gyári pilóta is elég ügyes volt ahhoz, hogy 1985-ben a harmadik, a következő évben pedig a negyedik helyen fejezze be a coloradói futamot. 1987-ben is a győzelem volt a célja, amihez nagyszerű úton járt. Az akkor még burkolatlan pályán a részidők szerint bőven az élen járt, és már borítékolni lehetett volna a győzelmet, amikor

Nem a bonyolult hajtáslánc adta fel a harcot, hanem egy egyszerű gömbcsukló, és mivel a Pikes Peak pályáját meredek szakadék szegélyezi, ezért a félrehúzó futóművel nem lett volna biztonságos teljes gázzal megtenni a hátralévő távot. A győzelem elmaradt, a Volkswagen pedig nem próbálkozott többet, egészen mostanáig, harminc évvel későbbig. Június 24-én kiderül, hogy sikerül-e megdönteni a 8 perc 57,118 másodperces rekordot.

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon