Modern formában támasztotta fel a Bogár alapjára épített legendás strandautót a Volkswagen. A genfi autószalonon leleplezett ID Buggy tanulmányautó azt mutatja meg, hogy milyen sokoldalú tud lenni az elektromos hajtás.

Bud Spencer és Terence Hill vetélkedett egy olyan strandautóért, ami a Volkswagen Bogár alapjára épült, és a hatvanas-hetvenes években élte aranykorát. Az ötletet Bruce Meyer találta ki, aki kaliforniai műhelyében hajókat és szörfdeszkákat épített, és 1964-ben készült el az üvegszálas karosszériájú buggy első példányával.

A hetvenes évekre Európa nyugati felén is kitört a buggy-mánia, miután a németeknél típusengedélyt szerzett, a Karmann gyártotta, de a belga Apal és az olasz Puma is előállt a saját változatával, az utóbbi szerepelt a Különben dühbe jövünk sztorijában.

A genfi autószalonra épített ID Buggy arra a padlólemezre épül, amit a márka elektromos autói számára fejlesztettek. A hátsó kerekeit egy 204 lóerőre és 310 Nm nyomatékra képes elektromotor hajtja, de az első kerekekhez is lehet szerelni egy villanymotort.

A 4,06 méter hosszú, 1,89 méter széles és 1,46 méter magas karosszéria ezúttal is üvegszálas anyagból készült, kivehető tetővel, vízálló utastérrel, alapesetben két üléssel, de az ID Buggy akár 2+2 ülésesre is alakítható.

Az új Buggy akár még gyártásba is kerülhet,

a Volkswagen ugyanis úgy döntött, hogy az elektromos hajtást tartalmazó padlólemezt elérhetővé teszi más vállalkozásoknak, hogy olyan izgalmas autókat építsenek az alapjára, mint amilyen ez a strandautó is.

Ez is érdekelhet:

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon