A Volvo bemutatta az első elektromos autóját. Az újdonságot a kompakt méretű XC40-ből építették, és erősebb lett, mint amire számítottunk, amivel egyenesen a kategória élére ugrana a svéd márka.

Igazából nem meglepetés, hogy elektromos autót mutatott be a Volvo, hiszen másfél éve éppen azzal leplezték le az új XC40-et, hogy olyan padlólemezre épül, amire már gond nélkül készíthetnek tisztán elektromos hajtású változatot. Az újdonság neve Recharge lett, és a jövőben minden konnektorról tölthető Volvót ezzel jelölnek majd.

Az elektromos XC40 jóval izmosabb lett, mint amire egy ilyen méretű autótól számítanál.

A P8 csúcsmodellben az első és a hátsó kerekeket is egy 150 kilowattos elektromotor hajtja, amivel a kombinált teljesítmény 408 lóerő, a legnagyobb nyomaték 660 Nm. Az összkerékhajtású elektromos Volvo ezzel 4,9 másodperc alatt gyorsul százra.

A padlóba épített akkumulátor 78 kilowattórás, amiből 73-at lehet kihasználni, egy feltöltéssel több, mint 400 kilométert képes megtenni már a reálisabb WLTP szabvány szerint. A töltés az utcai oszlopoktól 11 kilowattal 7,5 órába telik, de

Külsőre az elektromos XC40 alig különbözik a többitől, csak az áramvonalas hűtőmaszk tűnhet fel, és az, hogy a töltőnyílás a bal hátsó sárvédőre került. Az utastér is alig változott, de

Az elektromos XC40-nek az orrában is van egy kis csomagtartó.

Jövőre még több részletet elárulnak az autóról, amit 2020 második felében lehet megvásárolni körülbelül 60 ezer eurós áron, 2021-ben pedig egy szerényebb teljesítményű, olcsóbb változata is jön.

Ez is érdekelhet:

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon