A zsúfolt nagyvárosokba szánt miniautó nem új ötlet, de még csak nem is a smart találta fel. A hetvenes években ebből a célból építette a Zagato a Zele nevű apróságot, amit szerény erejű villanymotorral szereltek.

A törpeautókat, mint az Isetta, a második világháború után főleg azért építették, hogy a korlátozott gazdasági lehetőségek közt is megoldást adjanak a tömegek közlekedésére. A hetvenes évekre aztán egyre inkább az olajválság és a nagyvárosok zsúfoltságának enyhítésére szánták az olcsó miniket. Jóval a smart előtt ilyen volt ez a Zagato által gyártott apróság is.

Az olasz stúdió nevéről az egyedi építésű Aston Martinok juthatnak eszedbe, de 1972-ben a genfi és a torinói autószalonokon ezzel a törpeautóval is előálltak.

Az üvegszálas karosszériával készült dobozka még az akkumulátoraival együtt is csak 500 kilogrammot nyom.

Az elektromotorja az alapmodellben 1000 wattos, azaz 1,36 lóerős, de még a csúcsmodellben is csak kétszer ekkora teljesítményű. A Zagato törpéje ezzel legfeljebb 40 km/órás sebességet tudott elérni.

Legyen bármilyen praktikus, nem lett nagy siker, 1976-ig csak 500 darab készült belőle. Ma már értékesebb, a képeken látható példányt tavaly adták el az RM Sotheby’s londoni aukcióján négymillió forintnak megfelelő összegért.

Ez is érdekelhet:

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon