Zöldségek vannak, kofákra is szükség lenne a katasztrófavédelemben
Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Fél napig pakoltak ki egy kamiont, ami csak azért hírértékű, mert történetesen a kamion az M7-esen feküdt egy nyári vasárnapon. Levontuk a következtetéseket.

Amúgy sem a békés, nyugodt haladás legjobb útvonala és időpontja a Balatonról a főváros felé vezető M7-es-szakasz egy nyári vasárnap, de a múlt hétvégi 30 kilométeres dugó így is kicsit túlzás, bár legalább örülhetünk, hogy csak van még egy – kétsávos pályával számolva – hatvan kilométernyi járműhossz, amelyet még meg tudnak tankolni a tulajdonosok. A nehéz gazdasági helyzet elemzése helyett viszont koncentráljunk a konkrét problémára: a felborult kamionra. A torlódást ugyanis az okozta, hogy reggel fél hétkor felborult egy kamion a 67. kilométernél, amelyet – miután kiszabadították belőle a beszorult sofőrt, megpróbáltak kerékre állítani, de nem sikerült, mert az oldalfa nem bírta el a rakomány tömegét. "Ezért a helyszínen a Katasztrófavédelmi Műveleti Szolgálat vezetője úgy döntött, kézzel kipakolják a vontatmányban szállított zöldséget és gyümölcsöt, hogy utána üresen felállíthassák és elvontathassák a járműszerelvényt” – mondta Szabó-Bisztricz Anett, Fejér Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője az MTI-nek.

A zöldségek és gyümölcsök kipakolása pedig este hétig tartott. A nagybani piacon dolgozók biztosan tudnának mesélni, hogy akár éveken keresztül lehet zöldségeket és gyümölcsöket pakolni, de jelen esetben nem életvitelszerű pakolásról volt szó, hanem egy legfeljebb negyventonnás össztömegű kamion kipakolásáról. Ha csak öt tonnát számolunk a kamion és a pótkocsi saját tömegére, és azt vesszük, hogy szerencsétlen módon teljesen kihasználták a teherbírást, akkor 35 tonna áruval járt szerencsétlenül a szerelvény. Ezt pakolta – a mentési és a kerékre állítási kísérlet idejét leszámítva – bő tíz óráig a tűzoltóság tizennégy, és a kamion tulajdonosa által biztosított tíz, vagyis összesen huszonnyolc ember. Ez fejenként és percenként nem egészen két és fél kiló megmozgatandó zöldség-gyümölcsre jön ki.

Bizonyára nem ismerünk minden körülményt. A citrom és a fokhagyma például nem csak ízben különbözik kicsit, hanem méretben és tömegben is, másképp kell megfogni, hogy a ribizli-dinnye párhuzamról ne is beszéljünk, de azért az embernek csak eszébe jut, hogy ha a fejkendős őstermelő néni másodpercek alatt beledobál pár kiló bármit egy zacskóba, akkor az életerős hivatásos tűzoltóktól és kivezényelt rakodómunkásoktól is elvárnánk ennek a teljesítménynek legalább a felét, számszerűsítve mondjuk tíz kiló zöldség-gyümölcs megmozgatását percenként. Ez pályanyitásra fordítva annyit tesz, hogy este hét helyett nagyjából délben megindulhatott volna a forgalom.

Valami tehát biztosan nem volt rendben, de csak az nem hibázik, aki nem csinál semmit, itt pedig legalább huszonnyolc ember dolgozott keményen. Kicsit másképp alakult ugyan párezer ember hétvégéje a kevésbé sebes pakolás miatt, de legalább le lehet vonni a következtetést, hogy ha netán lesz majd még egy kamion, amelyik nem törődve a balatoni hétvégével, rossz időben és rossz helyen kap defektet, hogy aztán oldalra boruljon, akkor mit kell másképp tenni.

A konklúzióról a szóvivő is nyilatkozott: "A katasztrófavédelem által végzett munkák teljes egészében megfeleltek a szakmai előírásoknak, a helyszínen megfelelő erők álltak rendelkezésre. Minden hasonló esetben ugyanilyen módon járnánk el.

Több itt a zöldség 35 tonnánál.

Tíz autó igazi nagyfiúknak

HELLO, EZ ITT A
PLAYER
Kövess minket a Facebookon!
Nagyon jól fogod érezni magad nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.