A budapestieknek szóló, helyi információkat közlő médiumok a város lakosságának több mint 80 százalékát érik el egy hét alatt. Az intenzív médiafogyasztásról szóló új mérési eredmények megerősíthetik a fővárosiaknak szóló hirdetések piacát, miközben az adatokat összesítő módszer nemzetközi szinten is újdonság.

A fővárosban vagy egyes kerületeiben elérhető lokális lapok, rádiók, tévék és site-ok, illetve ezek optimalizált médiamixe egy hét alatt a budapesti lakosság több mint 80 százalékát érik el. Az intenzív lokális médiafogyasztáson belül a rádiók és a nyomtatott lapok dominálnak: a budapesti rádiók együttesen a 15 évnél idősebbek 60 százalékát, míg a lapok a lakosság 55 százalékát érik el egy hét alatt – derül ki az első budapesti cross-médiás mérésből, ami a médiafogyasztás feltérképezésével az eddigieknél hatékonyabbá teheti a hirdetők reklám- és pr-kommunikációját.

A Goldfish névre keresztelt szolgáltatás – ami 2013-ban indult megyeszékhelyek mérésével – a független forrásokból dolgozó Whitereport.hu hiperlokális médiapiaci adatait és az Ipsos médiakutatócég 2.300 fős közönség-mérését összegezi a budapesti projektben, lehetővé téve az adatok kerületi bontását is.

A cross-médiás mérés nem csak azt mutatja meg, hogy adott médiatípusoknak és médiumoknak mekkora a nézettsége, látogatottsága, olvasottsága, hanem azt is, hogy egy adott célközönség fogyasztási szokásaiban melyik milyen súllyal szerepel, vagyis a nyomtatott lapok, rádiók, tévék, site-ok együttes eléréséről ad információt. A mérések alapját a közel 11 ezer hazai médium független forrásból származó adataira kereshető Whitereport.hu mediabrowser és az Ipsos közönség-kutatása, valamint az ehhez kapcsolódó tervezőszoftvere adja.

A fővárosban – a Whitereport.hu mediabrowser adatai alapján – több mint 650 helyi tartalomszolgáltatás (tévé, rádió, nyomtatott és online kiadvány, mozi stb.) működik, ezekből 151 került be a projektbe.

„Budapest a legnagyobb, legvonzóbb fogyasztói piac a legtöbb brand számára, és folyamatosan nő a hirdetők igénye a célzott, eladásösztönző kommunikációra is. Az adatainkból többek között az is kiderül, hogy a budapestiek is előszeretettel fogyasztanak helyi híreket, keresik a helyi információkat, vagyis hatékony hiperlokális kommunikációt lehet cross-médiásan folytatni az ország legpotensebb piacán is, mert ezentúl még költséghatékonyabban lehet célozni” – magyarázza a mérésekkel kapcsolatban Incze Kinga, a Whitereport.hu alapítója. A szakember azt is hozzáteszi: eddig nem lehetett tudni, hogy mennyit ad hozzá egy budapesti rádiókampányhoz a sajtó, érdemes-e a lokális site-okon, kerületi lapokban kommunikálni, és ha igen, milyen célcsoport számára, illetve azt sem, hogy mekkora a maximális elérés egy adott célcsoportban. A Goldfish révén azonban akár 80 százalék fölötti fővárosi kampányelérés is optimalizálható az adatok segítségével.

A Goldfish-szolgáltatást a Whitereport.hu és az Ipsos 2013 óta, a közösen kifejlesztett termékkel végzi, eddig 11 megyeszékhelyet mérték fel, és tavaly novemberben került sor Budapestre. A szolgáltatás egyedi jellege azonban nem csak a hazai piacra korlátozódik. „Világszerte ritka a cross-médiás mérés, amelyek közül elsősorban a brit TouchPointot érdemes kiemelni. Ugyanakkor még nemzetközi szinten is jelentős innovációnak számít a Goldfish hiperlokális, vagyis városi szintű jellege és a szoftveres optimalizálási lehetősége miatt” – mondja a projektről Feitel Balázs, az Ipsos hazai vezérigazgatója.

 

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Hamarosan szó szerint beérhet az ehető Budapest koncepció

Vajon ki a nap csaja Lady Gaga születésnapján?

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés