Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Vadászó-gyűjtögető alapbeállításunkhoz képest időnk nagy részét a számítógép előtt ülve töltjük, így nem meglepő, ha a testünk sikít a helyes tartásért és egy kis mozgásért. Ezzel a pár könnyű fortéllyal hatalmasat javíthatsz a testtartásodon, hidd el, minden tagod hálás lesz érte.

Először is nézd meg, vajon milyen széken ülsz: aktív vagy passzív ülőalkalmatosságot használsz? A tévhitekkel ellentétben a labdán ülés egyáltalán nem mindig a megfelelő megoldás a jó gerinctornához: passzív széken (olyan szék, amely háttámlával rendelkezik) is el lehet érni, hogy a hátad a kívánt pozícióban legyen. Figyelj arra, hogy a talpad legyen teljesen a földön (ergo ne kulcsold össze a lábaidat) és ne dolgozz túlságosan előre- vagy túlontúl hátrahajolva. Apró praktika lehet, ha időről időre beiktatsz egy kis előre-hátra hintázást: ettől a kis mozgástól felfrissül a tested annyira, hogy fokozza a koncentrációs készségedet.

De fontolóra veheted, hogy aktív székre váltasz: a hátad és a tested észrevétlenül is a tökéletes pozícióra törekszik a kicsiket hintázó, támlátlan széken ülve, ami már önmagában kiváló tartásjavító gyakorlat a hátfájás ellen.

Szintén hasznos tanács a videóból, hogy minden fél órában szakítsd meg az ülést! Alkalmazd a fent látható, apró és egyáltalán nem megterhelő mozdulatsorokat, hogy lazíts a bemerevedett vállizmaidon és tornáztasd meg egy kicsit a lábaidat is néhány egyszerű nyújtással.

Összességében egy okos székválasztással, a megfelelő tartással és pár nagyon laza mozdulattal elkerülheted vagy enyhítheted az izmaid bemerevedését, a hátfájást és az ülő munkából adódó egyéb kellemetlen fizikai tüneteket. Szerintünk megéri.

Player Autószalon

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.