Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Röviddel a nyugati EU-országok után Közép- és Kelet-Európában is bevezetik a PayPal Refunded Returns szolgáltatást, amely lehetővé teszi, hogy a nem megfelelő árut ingyenesen visszaküldhessék a felhasználók. Egy friss kutatás szerint ez újabb online vásárlásokat generálhat.

A felhasználók most a visszaküldés okától függetlenül PayPal számlájukra visszakapják a szállítás költségét is, ha PayPal segítségével fizettek a termékért (év végéig, három visszaküldés esetén maximum visszaküldésenként 9300 forintig, a világ bármely tájára).

A teljesen kockázatmentes online vásárlást nyújtó PayPal Refounded Returns szolgáltatás rövid időn belül közkedvelt lett például Franciaországban, Spanyolországban, Olaszországban és Svédországban. Ezért döntött úgy a PayPal, hogy közép- és kelet európai régió újabb 15 országra, köztük Magyarországra is kiterjeszti a lehetőséget.

 

A közép- és kelet-európai régióra jellemző, hogy a fogyasztók egyre többet vásárolnak online, és egyre körültekintőbbek a vásárlás során. A Gemius kutatása szerint a magyarok 26%-a háromhavonta egy-két alkalommal vásárol az interneten, 22%-uk viszont havonta átlagosan több alkalommal is rendel. Fontos megjegyezni, hogy a fogyasztók szerint az internetes vásárlás már nem rejtély, és felfedezték előnyeit. Ezért nem is meglepő, hogy a magyarok igényei is igazodnak az e-kereskedelem globális trendjeihez. A kutatás kimutatta, hogy nagy növekedési potenciál van még az e-kereskedelemben, mivel a vásárlók még többet rendelnének, ha nem kellene olyan költségekkel számolniuk, mint a nem megfelelő áru visszaküldésének szállítási költsége.

Mivel a szállítási költségek alapvetőek az online vásárlás során (a magyarok 34%-a csak akkor vásárol, ha ingyenes a kiszállítás), nem meglepő, hogy a válaszadók 71%-a mondta, hogy többet vásárolna online, ha ingyenesen küldhetné vissza a nem megfelelő árut. Sőt a magyarok 70%-a ellenőrzi, hogy van-e lehetőség ingyenes visszaküldésre, a vásárlási döntéseknek pedig 15%-a született meg azért, mert a kereskedő ingyenes visszaküldési lehetőséget biztosított. A válaszadók 57%-a szerint jó, ha van lehetőség az ingyenes visszaküldésre, és mindössze 7%-uk mondta, hogy egyáltalán nem fontos számára.

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.