Ami nem kínai, az hamisítvány – tartja a mondás, de ami Adidos, feltehetően az sem eredeti. Keményebb fellépést ígérnek a hamisítás ellen.

Több erőfeszítésre van szükség a márkanevek, a szellemi tulajdonjog védelme területén, amelyhez megfelelő jogi hátteret nyújt az idén májusban hatályba lépett márkanév törvény – állítja Csang Mao, az állami ipari és kereskedelmi főhivatal vezetője. A jövőben nagyobb figyelemmel lesznek a rosszindulatú márkanév-bejegyzőkre vagy azt megpróbálókra, akik különösen a nagy, már bevezetett márkákra jelentenek veszélyt. A hamisítókat súlyosabb büntetéssel igyekeznek majd elrettenteni – ígérte.

Egyébként Kínában regisztrálták a világon a legtöbb márkanevet – számuk június végén 7,61 millió volt –, ám a szakemberek szerint ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy a kínai cégek innovatívak, a kínai áruk pedig versenyképesek lennének a világpiacon. Mint mondta, a cégek továbbra is elsősorban költségeikkel versenyeznek, az exportvállalatoknak csak alig húsz százaléka rendelkezik saját márkával, és a kínai exportnak mindössze tizenegy százaléka a saját márkanévvel eladott áru.

(Forrás: MTI)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Tele van a tököd a munkahelyeddel? Mielőtt kilépsz, ezt azért gondold végig

További cikkeink a témában
Egy illat azoknak, akik nem ismerik a félelmet – NOVELLISTA Unique Wood
Hirdetés