Elmegy a nap és mégsem haladsz? Akkor ez neked szól.

Az emailek, okostelefonok megjelenésével az életünk olyan szinten pörgött fel, ami a korábban élt generációk számára elképzelhetetlen lenne. Rengetegszer érezzük azt, hogy a teendők eltemetnek minket, és bármennyit is pipálunk ki, újabb és újabb kihívások érkeznek. Folyamatosan. És nem akarnak elfogyni. Ez a helyzet komoly stresszforrás, ami azt eredményezheti, hogy veszítünk a fókuszunkból, nem koncentrálunk eléggé, még kevésbé leszünk hatékonyak, aminek következtében egyre kevesebb feladatot tudunk elvégezni, egyre gyengébb minőségben.

Mi lehet a teendő? Az egyik felmondani, és elvonulni egy barlangba, magokon és mókusokon élni, a másik pedig az, hogy hatékonyabbá válunk. A Vusiness Insider nemrégiben megkrédezett 15 karriertanácsadót, hogyan lehetünk eredményesebbek a munkahelyünkön és az életünkben.

1.

Mielőtt lefekszem, mindg felkészülök a másnapra. Véggnézem a naptárat, hogy milyen találkozóim lesznek, milyen határidők vannak. Bekészítem a kávét reggelre, és már este elkészítem a másnapi tennivalók listáját. Ez sokat érhet másnap.

— Marcos Jacober, a Life Hacks Wealth igazgatója és ingatlanszakértő

2.

Ha korában kelsz fel, több időd van megtervezni az előtted lévő napot. Ha már reggel megcsinálsz pár feladatot az aznapi listáról, időt nyersz a nap későbbi részére. Mire fél nyolcra beérek az irodába, már végignéztem az aznapi teendők listáját, felmartam egy kávét, és lenyomtam egy edzést.

— Ben Gold, a QuickBridge, egy pénzügy szolgáltatásokat nyújtó cég elnöke

3.

Döntsd el, mi a fő célod – gondolkodj hosszú távon. A fő ok, amiért az emberik elpazarolják az idejüket, az az, hogy nem határozták meg a fő céljukat. Szóval ha valami olyasmi kerül eléd napközben, ami nem illik a fő céljaid közé, akkor nemet kell mondani rá, és meg kell próbálni átpasszolni a feladatot másnak.

— Tom Murry, a Calvin Klein volt igazgatója

4.

Amit mindnekinek ajánlok, az egy relatíve rövid lista a tennivalókról. Ne legyen túl hosszú. És erről válasszunk ki mindne napra 3-5 dolgot, és azokat pipáljuk ki. Így az ember produktív marad, és nem temetik el a feladatok.

— Brie Reynolds, a FlexJobs karriertanácsadója

5.

Én színkódos listát vezetek a Google Keepben, jól lehet szinkronizálni telefonnal és laptoppal. Random feladatokat lehet benne átláthatóan vezetni: azt, hogy milyen találozóim lesznek, milyen ötleteim vannak, maiket megírhatnék, és olyan appok, szolgáltatások is elférnek benne, amiket ki akarok próbálni.

— Karen Wickre, a Google és a Twitter egykori szerkesztőségi vezetője

6.

Hozz létre egy olyan naptárrendszert, ami fekszik neked, majd naponta többször is használd. Nem tudod a legjobb formádat hozni, ha nem vagy tisztában a feladatokkal, dátumokkal, helyszínekkel. Ahogy a régi mondás tartja, „Ha elfelejtesz tervezni, már a bukásodat tervezed.”

— Teague Simoncic, karrier és életmód coach

7.

Csinálj listát a céljaidról és a feladataidról, aztán állítsd őket sorrendbe. A legnehezebb, legnagyobb feldatok kerüljenek előre. Ahogy Mark Twain mondta, „ha meg kell enned egy békát, a legjobb, ha reggel eszed meg. És ha két békát kell megenned, akkor hasznosabb a nagyobbikkal kezdeni.”

— Tom Murry, a Calvin Klein volt igazgatója

8.

A céljaid bontsd le kisebb, napi szintű lépésekbe. Mondjuk az a célod, hogy az eladásaitokat egy éven belül növeljétek. Ezt a számot le kell bontani hónapokra, hetekre, végül napokra. ha ez megvan, már tudod, hogy mennyi bevételre lesz szükséged minden egyes nap, hogy elérd a célodat.

— Tom Murry, a Calvin Klein volt igazgatója

9.

A hatékonyság feltétele, hogy fókuszáltak maradjunk, így a legjobb, ha időt szakítunk ara, amikor csak emailekkel foglalkozunk. Ha mindne egyes alkalommal azonnal válaszolsz egy emailre, amint beérkezett, soha semmiel nem fgosz elkészülni. Ha van pár olyan időszak, amikor csak ezekkel foglalkzol, sokkal hatékonyabb leszel.

—Sara Bliss, New York Times bestseller listás író

10.

Ne hagyd, hogy elterelődjön a figyelmed a feladataidról. Ez nem csak azt jelenti, hogy tartózkodsz a közösségi médiától, hanem azt is, hogy nem bnyolódsz hosszabb eszmecserékbe a kollégákkal, sőt, ha kell, az irodád ajtaját is becsukod, hogy ne tudjanak megzavarni. Egyterű irodában az segíthet, ha feldobsz egy fülhallgatót a fejedre – mindenki látni fogja, mennyire nem akarsz beszélgetni.

— Teague Simoncic, karrier és életmód coach

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon