Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Kávé, pontosabban a koffeintartalmú ital elfogyasztása növeli az izomteljesítményedet és csökkenti a fáradtságérzetedet, vagyis te lehetsz az edzőtermek és futópályák királya. Nem mi mondjuk, nálunk sokkal okosabb emberek állítják.

Egy brit kutatás nagyszerű eredményre jutott a koffeinnel kapcsolatban:

A résztvevők két csésze kávénak megfelelő koffeintartalmú italt toltak be egy órával az edzés előtt, aminek hatására

  • a gyúrósok hárommal több sorozatot tudtak végezni a fekvenyomás során,
  • azok pedig, akiket futás vagy biciklizés során vizsgáltak, 25%-kal tovább bírták az adott sporttevékenységet,

mint amikor placeboitallal próbálkoztak.

Hogy mi?

A koffein segít olyan neurotranszmitterek felszabadításában, amik lényegében blokkolják az agyban – jelen esetben – az izom által küldött fáradtság- és fájdalomérzetet. 

Ezt hatást pedig tovább fokozhatod, ha az edzést megelőző 12 órában egyáltalán nem iszol kávét, ennyi idő alatt ugyanis kiürül a koffein a vérkeringésedből, így egy-két adag kávé vagy koffeintartalmú ital elfogyasztása egy órával az edzés előtt maximális hatását fejti majd ki, vagyis rendesen pusztíthatsz az edzőteremben és felszánthatod a futópályát.

És az megvan, hogy a kávétól tovább élhetsz?

Nagyszerű dologra jöttek rá harvardi kutatók a kávéval kapcsolatban

(Forrás: Journal of Sports Medicine and Physical Fitness)

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.