A pihenőnapokat hagyd meg a gyengéknek, ha igazán fitt akarsz lenni

Sokan azt gondolják, hogy a legjobb megoldás a kemény súlyzós edzések és a pihenőnapok váltogatása, de vajon mi az igazság? Nem járnál jobban akkor, ha minden napra jutna némi aktivitás?

Talán a profi testépítőknél működik a régi módszer, de ők tényleg brutálisan keményen megdolgoztatják bizonyos izomcsoportjaikat, így kénytelenek a regeneráció érdekében pihenőnapokat tartani. Velük azonban nem érdemes összevetni magad, főleg akkor, ha nem célod barnítókrémes testtel feszengeni egy színpadon.

Ha ehelyett szeretnél minél jobb formába kerülni, akkor érdemes minden napra beiktatni némi mozgást. Persze egy komoly erősítőedzés után nehéz rávenni magad még egy hosszabb sétára is (és talán a fáradt izmaidnak jól is esne a lazulás), ám megéri, hiszen egy csomó egészségügyi előnye van.

Ha ugyanis egész nap csak pihensz, az anyagcseréd lelassul és az agyad is kevesebb endorfint termel. Arról nem is beszélve, hogy a megdolgoztatott izmaid is hatékonyabban regenerálódnak, ha megmozgatod őket egy kicsit. A szervezetednek ugyanis mozgásra van szüksége ahhoz, hogy az előző napi edzés hatására felgyülemlett tejsavat és salakanyagokat elszállítsa. Nem véletlen, hogy a profi kerékpárversenyzők a pihenőnapokon is tekernek, persze nem versenytempóban, csak mérsékelten. Azt pedig már több tanulmány is igazolta, hogy a pihenőnapjukon alacsony intenzitású edzést (úszás, kerékpározás, könnyű kocogás) végző sportolók gyorsabban regenerálódnak.

Azt persze senki nem állítja, hogy minden nap 100 kilóval kéne fekvenyomnod, majd nekiállni guggolni és felhúzni, hiszen ez őrültség lenne és gyorsan túledzettséghez vezetne. Hetente 3 súlyzós edzéssel már szép eredményeket érhetsz el, gyorsan növekedhet tőle az erőszinted, ha azonban ennél is többre vágysz és szeretnél igazán jó formába lendülni, akkor a hét többi napjára is érdemes beiktatni valami laza mozgást. A legjobb, ha váltogatni tudod a konditermi és az aktív napokat, vagyis a súlyzós edzést valami egészen más jellegű sportággal, például teniszezéssel (amiről kiderült, hogy a legegészségesebb sportág) vagy úszással, kerékpározással. Ennek hatására a hangulatod is javulni fog, hiszen az ilyen jellegű mozgás hatására több endorfin termelődik, ráadásul a kognitív teljesítményed is javul.

Ha eddig nem éltél túl aktív életet, akkor elsőre talán elrettentően hangzik a mindennapos mozgás, ám az igazság az, hogy - ha okosan csinálod - nem leszel tőle hulla, sőt! Éppen ettől leszel energikusabb, nyárra pedig kellőképpen kipattinthatod magad.

(via)

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon