Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Felejtsd el a felülést, ha kockás hasat szeretnél, a tudomány és a szakemberek ugyanis mást ajánlanak.

A Waterloo Egyetem kutatói arra jöttek rá, hogy a törzs izmai az izometrikus* gyakorlatokkal lehet a legjobban megedzeni, mivel ennek az edzésmódszernek köszönhetően több időt tölt munkával a hasizom, mintha felülést végeznél.

*Az izometriás edzés olyan súlyzó nélküli gyakorlatokat jelent, aminek lényege a mozdulatlanságban rejlik, vagyis megtartasz egy pózt, mondjuk egy planket. Ezzel a módszerrel gyakorlatilg nullára csökken a sérülésveszély lehetősége, hiszen alig terheli az ízületek és az inakat, valamint a keringést, miközben segíti az izmok oxigénellátást, plusz gyorsan növeli az erőszintet.

A három legjobb gyakorlat pedig:

  • a plank

  • az oldalsó plank

  • és térdelőtámaszból végzett váltott kar- és lábemelés

Más kutatás is erre jutott, szóval tényleg nem hülyeség:

(via)

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.