Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

– Kezdjük az elején: hogyan és mikor kezdődött a Kings of Rap Clothing története?

– Régóta terveztük, hogy lesz egy saját streetwear márkánk, és mivel gyerekkorunk óta rajongunk a hip-hopért, így kézenfekvő volt, hogy egyesítsük a kettőt. Sose volt elég tőkénk, hogy belekezdjünk, de kb. három éve, mikor a Kings of Rap ötlete jött, úgy éreztük nem várhatunk tovább, meg kell valósítanunk akkor is, ha az összes szabad forintunk ebbe fektetjük. Nagyon motivált minket ez a koncepció.

– Egészen a közelmúltig csak ötféle pólóból állt a kollekciótok. Ez soknak vagy kevésnek számít? Nekem kevésnek tűnik, ezért szándékosan kérdezem úgy, hogy miért ilyen szűk a paletta? Jobb kevesebb termékkel nyomulni?

– A pólóink limitált példányszámban készülnek, pár száz darabot értékesítünk egy mintából, aztán jön egy következő széria. Még nem tudunk akkora készletet felhalmozni, hogy folyamatosan legyen minden pólónkból, de így exkluzívabb is a kínálat, gyorsan le kell rá csapnod, ha megtetszik valamelyik grafika.

– Miért ez az öt minta lett a nyerő?

– Mint említettem, Hip-Hopon nőttünk fel, és a Wu-Tang Clan lemezei végig kísérték az életünket, így alap volt, hogy egy Wu tag benne lesz az első kollekcióban. Szinte egyértelmű volt az is, hogy ilyen márkanév alatt a legnagyobb ikonokkal kell kezdenünk a sort, így esett a választás Notorious B.I.G-re és 2pacra is.

– Ha felmegyünk az oldalatokra, akkor azt láthatjuk, hogy olyan élő legendák is a pólóitokban nyomulnak, mint például a Wu Tang Clan alapítótagja, Method Man. Hogy sikerül elérni az ilyesmit?

– Az instagramnak köszönhető, hogy el tudtunk érni több olyan nagy legendát is, mint pl. DJ Matematics, a Wu-Tang Clan dj-je. Neki annyira megtetszettek a mintáink, hogy az ODB-s pólónkat megmutatta a clan többi tagjának, és kértek is belőle az egyik torontoi koncertjükre. Matematics dobta az infót, hogy valamelyikükön biztos rajta lesz a fellépésen. Másnap lázasan kerestük a partyfotókat, és kiderült, hogy Method Man nyomta benne. Óriási élmény volt ezt látni, mert Mef különösen nagy személyes kedvencünk.

– Hogy kaptatok engedélyt a Wu Tang logóra? És kell utána százalékot leadni a WTC-nek?

– Megkérdeztük DJ Matematicsot, aki – mint kiderült – az eredeti logót kitalálta, és
leokézta a dolgot, sőt felajánlotta, hogy a hivatalos képviselőnk lesz, kérte, hogy kerüljön ki a neve az oldalunkra, mint “Representative”. GZA-val már fix az együttműködés, de további tagokkal is kilátásban van kollaboráció.

– Ha jól tudom, tavaly tavasszal 50 Centhez is eljutottatok. Hogy is történt ez?

– 50 Cent egy filmszerep miatt jött Budapestre és egy barátunk vele dolgozott a magyarországi forgatása alatt, ő adta le a drótot, hogy itt lesz pár napot. Kaptunk is a lehetőségen, és készítettünk neki egy festményt, egy nagyon fain kerettel, ahogy azt illik. A barátunk, aki eljuttatta neki, mondta, hogy sok ajándékot kapott, de szinte mindet ott is hagyta a festményen kívül, és nagyon tetszett neki a sztorink is, ahogy megvalósítjuk magunkat.

– Az elmúlt fél évetek nagyon sűrű volt. Mi minden történt veletek?

– Átszerveztük a működésünk, új beszállítónk és nyomdánk van. Év elején kijöttek az új ART- és a SuperGhetto-kollekcióink és MC Eiht-el kihoztuk az első hivatalos kollaborációnkat. Átalakult az értékesítés is, szorosabbra fűztük a kapcsolatot viszonteladóinkkal, hogy hatékonyabban tudjunk együttdolgozni. Aki csekkolja az oldalunkat, láthatja, hogy a webshopunk is megújult, és hamarosan magyar nyelven is elérhető lesz.

– Hogyan készülnek a termékek? Milyen anyagra, milyen technikával nyomjátok?

– Prémium minőségű pólókra nyomtatunk, szitanyomó technikával, ami jelenleg a legtartósabb eljárás. Az adott előadónak mindig tüzetesen utánajárunk, részletesen megismerjük a munkásságát és megjelenésének jellegzetességeit. Ezek alapján alkotjuk meg azt koncepciót, amivel a legkarakteresebben tudjuk ábrázolni a művészt.
Az új ART kollekciónk mintáit saját készítésű festmények alapján valósítottuk meg.
A tervek acryl festékkel és filccel készültek, de a jövőben digitálisan festett képek is megjelennek majd a pólókon. A rajzolás mellett a fotózásra is nagy gondot fektetünk.

– Nagyon sokat nem lehet tudni azokról, hogy kik (és hányan) állnak a brand mögött. Mesélsz erről egy kicsit?

– Jelenleg hat főből áll a csapat. Van köztünk festő, designer, fotós és van, aki a pénzügyeket, vagy éppen a hétköznapi ügyeket intézni, mint a cuccok feladása és az üzletekkel való kapcsolattartás. Régóta barátok vagyunk, szóval kellően összeszokott a csapat és nagyon jól kiegészítjük egymást.

– Fel lehet valahol próbálni a kreálmányaitokat vagy „csak” webshopotok van?

– Igen, már több itthoni shopban is kaphatóak a termékeink, ahol fel tudod őket próbálni, név szerint: Poster Urban Outfit (Budapest Aréna Pláza), Psycho Store (Budapest), Hanyag Elegancia Shop (Budapest), Lowrider Shop (Zalaegerszeg), West Coast Country Shop (Keszthely), Offline shop (offlineshop.hu).

– Mi kell ahhoz, hogy valaki sikeres legyen ebben az üzletágban szerintetek?

– Sok motiváció és kitartás. Az alkotás a legélvezetesebb fázisa a folyamatnak, de ez kis részét teszi ki annak a sok munkának és energiának, amit rá kell áldoznunk a hétköznapi állásunk mellett, sok nehézséggel kell szembenézni a megvalósítás során, de kellő elszántsággal bármit el lehet érni. Hiszünk a márkában és a visszajelzések alapján a vásárlók is nagyon elégedettek, ami szintén inspirál minket.

– Hogy néz ki a Kings of Rap jövőképe?

– Szeretünk nagyot álmodni és reméljük, majd mi is elmondhatjuk, mint Biggie, hogy “It was all a dream”. Szeretnénk, hogy a márkánk világszerte ismert legyen, és csak hivatalos kollaborációkat készítsünk az előadókkal, presztízs értéke legyen ha egy művész velünk dolgozik. Rövidtávon először a környező országok felé szeretnénk terjeszkedni, úgy néz ki, hogy hamarosan a lengyeleknél is több üzletben kaphatóak lesznek a cuccaink. A termékek palettáját is szélesíteni fogjuk, most már pulóvereink is vannak és hamarosan sapka is kerül a kollekciók darabjai közé.

(Fotók: Kings of Rap)

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.