Az Erzsébet híd pesti hídfője az autómegosztás egyik rejtélye

Megvannak a DriveNow első negyedévének tapasztalatai.

Három hónapja indult el Budapesten a DriveNow, amely összesen 240 BMW-vel és Minivel szállt be az egyre több szereplős fővárosi carsharing-piacra.

A cég Európában már tizenkét városban korábban is jelen volt, adataik tehát voltak, ennek ellenére meglepte őket a budapesti siker: kétszer annyi felhasználó kétszer többet vezette az autóikat, mint remélték.

Ezzel a cég igazolva látja az üzletpolitikájukat: nem egy-két sarokra akarnak autót biztosítani, hanem akár vidéki utakhoz is – ezt a percdíjas mellett többféle csomag is támogatja –, a flotta pedig azért tartalmaz többféle típust a háromajtós Minitől a BMW i3-ason át az X2-esig, hogy az adott felhasználáshoz ideálist lehessen kiválasztani. A cél pedig nem az, hogy a gyalogosokat vagy a tömegközlekedőket ültessék az autóikba, hanem hogy az autótulajdonosok egy részének kínáljanak alternatívát, vagyis hogy hosszú távon csökkentsék a magánautók számát.

A statisztika szerint egyébként a közösségi autót használók többet gyalogolnak, többet bringáznak és többet tömegközlekednek, mint korábban, ráállnak a rugalmas utazástervezésre. Nem igaz tehát, hogy a tömegközlekedők ülnek át a megosztott autókba.

Fischer Péter, a DriveNow Magyarország ügyvezetője szerint a budapestiek nyitottak az újra, az innovációkra, a carsharing-cégek versenye nagyon jót tesz a piacnak, jó minőségűek a budapesti szolgáltatók, és még legalább kétszer ennyi közösségi autót elbír a város (jelenleg összesen kb. ezer darab van).

Ez is érdekelhet:

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon