A karácsony kulturális beidegződés miatt elsősorban a szeretet kinyilatkoztatásáról szól. Na meg vallástörténeti alapok miatt is, hiszen a kereszténység talán legfontosabb ünnepéről van szó, így pedig szeretet mellett olyan kulcsszavak is társulnak a képhez, mint a tisztaság, a mértékletesség és az emberi alázat.
Ehhez képest ezek a közel ötszáz dolláros Louis Vuitton karácsonyfadíszek minimum műnek és mesterkéltnek tűnnek, de hát a 21. században melyik cég az, amelyik nem próbálja letenni a téli ünnepek során a maga védjegyét. Egyébként sem küldhetnek el ilyenkor minden marketingest szabadságra.
Karácsonykor ugyanis akkor fog béke és nyugalom honolni a házakban, ha arany-, ezüst- és szignókkal ellátott díszek őrzik meg nekünk az ünnep szentségét. Vagy nem.
Az ékszerek elkészítéséhez továbbá bőrt, vászont és selymet is felhasználtak, a 460 dollárért (130 ezer dollárért) pedig lényegében kapunk két lógó bigyuszt, amivel mondjuk egy fa még nem lesz meg, de húszszor ennyiből talán igen. Csak a macska meg ne találja.
Ez kicsit nyersebb, de annál őszintébb karácsonyi történet: