Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Érdemes tudnod erről, amennyiben te is kénytelen vagy ülőmunkát végezni.

Az már régen kiderült, hogy mennyire káros lehet az egészségünkre nézve a mozgásszegény életmód, amihez persze az is hozzátartozik, amikor ülve dolgozunk naponta legalább 8-9 órán keresztül. A hosszas tétlenség bizony hozzájárulhat a cukorbetegség, különböző szívproblémák és akár még a rák kialakulásához is. Éppen ezért nagyon fontos lenne, hogy valamivel ezt ellensúlyozni tudjuk. Szerencsére van is megoldás. Nagyon egyszerű; mozogni kell. De vajon mennyit?

Egy tavaly közreadott kutatás keretein belül hosszú éveken keresztül követték nyomon 45 év feletti, naponta legalább 8 órát ülve dolgozó, és kevés testmozgást végző európai, amerikai és ausztrál alkalmazottak egészségügyi állapotát. Végül a kutatók azt állapították meg, hogy az ő elhalálozási esélyük 9.9 százalékra tehető, míg a naponta legfeljebb 4 órát ülő, és legalább 60 percet mozgó emberek halandósági rátája 6.8 százalék.

"Nem is muszáj sportolnod, nem kell feltétlenül elmenned a konditerembe. Az is elég lehet, ha teszel egy tempós sétát reggelente, ebédszünetben vagy a vacsora után este. Szépen eloszthatod a 60 percet az egész nap folyamán, de ennek az egy órának legalább meg kell lennie"

- magyarázta Elf Ekelund professzor egy interjúban, aki arra is kitért, hogy persze nem könnyű manapság időt szakítani a mozgásra, de amíg átlagosan az emberek 2-3 órát tévéznek naponta, addig valahogy csak lehetne ebből egy órácskát a sportolásra is fordítani.

(via)

Player Autószalon

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.