Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Hatékonyabb, mint a meditáció.

Az biztosan megvan, hogy nem mindenki azért fut, mert fogyni szeretne, vannak, akik azért mennek el kocogni, hogy egy nehéz nap után kitisztítsák a fejüket, leadják a felgyülemlett stresszt, hogy kikapcsoljanak egy hosszú nap után.

És ha hiszed, ha nem, de a futás hangulatjavító és az agytisztító hatásai nagyon hasonlóak a meditációéhoz, sőt, egy friss, a Reims Champagne-Ardenne Egyetemen diákjainak körében végzett kutatásból kiderült, hogy

A vizsgálat során a tanulóknak ki kellett tölteniük egy, a hangulatukkal és egy, a képességeikkel foglalkozó tesztet. Ezt követően két csoportra osztották a résztvevőket, és az egyik 15 perces, mérsékelt intenzitású futás után, a másik 15 perces, irányított meditálás után ismételte meg a tesztet. Az eredmény pedig az lett, hogy

a futók nemcsak jóval gyorsabban, de több pontot elérve teljesítettek, mint mozgás előtt, és mint a meditáló csoport, aminek tagjai viszont lassabban végeztek, ráadásul rosszabb eredménnyel, mint relaxáló tevékenységük előtt.

A francia egyetem oktatója és egyben a kutatás vezetője, Fabien Legrand ezt azzal magyarázza, hogy a test aktivitása volt ilyen jótékony hatással a résztvevőkre, mert míg a meditáció lenyugtatja az elmét, a mozgás felpörgeti a szervezetet és éberebb és gyorsabb működésre ösztönzi azt.

Rendszeres mozgás hatására a BDNF (idegi növekedési faktor) elnevezésű idegi fehérje árasztja el a sejteket, ami serkentőleg hat az agyra, ez segít a tanulásban, a koncentrációban és a megértésben.

Ez persze nem azt jelenti, hogy a meditálás semmire sem jó, számos és bizonyított előnye van.

Azt már eddig is tudtuk, hogy futással az az agyadat is fitten tarthatod:

(Fotó: Twitter)

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.