Az alvás időtartama, de főleg annak minősége igencsak fontos a szervezet számára, ekkor pihen és regenerálódik ugyanis a szervezeted, ami elengedhetetlen feltétele a szellemi és fizikai tevékenységek végzéséhez. Ha jól választod meg a vacsorádat, egész könnyen nyugodt éjszakát hozhatsz össze magadnak.

A National Sleep Foundation szerint egy felnőtt napi alvásigénye 7-9 óra – ez az életkor előrehaladtával persze csökken –, valójában csak kevesen képesek ennyit pihenni.

Megfelelő ételek megválasztásával viszont már egész sokat tehetsz azért, hogy az alvás pihentető és nyugodt legyen.

Nyilván nem mondunk újat azzal, hogy a nehéz, fűszeres és zsíros ételek nem segítenek ebben. Ennek oka pedig az, hogy az ilyen ételek emésztése 4-6 órát is igénybe vesz – emésztés során több gyomorsav termelődik, ami így az átlagosnál tovább fejti ki maró hatását.

Ezek az ételek viszont kifejezetten kellemes éjszakát biztosíthatnak neked:

  • Gyümölcsök/gyümölcslevek:

Banán: magas szénhidráttartalma álmosít, a benne található B6-vitamin, kálium és magnézium pedig az ellazulást segíti. Mézes-tejes turmixban elég nyerő választás.

Cseresznye és meggy: nagy mennyiségű melatonint tartalmaz, ami az álmosság érzéséhez járul hozzá. Egy marékkal belőlük, és már nyert ügyed is van.

  • Jázminrizs és zab:

Egyrészt serkentik a szerotonin-termelést, amitől nyugodtabbak és ellazultabbak leszünk.

Másrészt pedig mivel ezek lassan felszívódó szénhidrátok, egyenletes vércukorszintet biztosítanak. Ez azért fontos, mert a magas vércukorszintet a vesék vizelet kiválasztással próbálják meg kontrollálni, vagyis gyakrabban mész vécére, még az éjszaka közepén is.

A zab önmagában vagy akár gyümölccsel is fogyasztható, a jázminrizs pedig köretnek tök jó mondjuk egy közepes szelet grillezett húshoz.

  • Magas fehérjetartalmú ételek:

A jázminrizshez és a zabhoz hasonlóan kordában tartják a vércukorszintet, valamint fokozzák szervezetünk melatonin-termelődését, ami már tudunk, hogy az álmosság érzéséhez segít minket.

Sajt, sonka, grillezett hús, főt tojás, ezekből, ha össze raksz egy szendvicset (teljes kiőrlésű kenyérrel), te leszel az alvás császára.

  • Meleg, mézes tej:

Nem is annyira legenda, hiszen a tejben található triptofán az elalvást, a természetes cukrai a szerotonin-kibocsátást (vagyis az ellazulást segítik), míg a kalcium a melatonin-termelődést (álmosság érzését) szabályozzák.

Egy bögre, és már alszol is.

Arra persze figyelj oda, hogy lefekvés előtt 2-3 órával vacsorázz.

Legfrissebb

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon