Magyarországon is van lehetőség néhány, így például a banki szakmában stabil karrier utat bejárni, csak ismerni kell a saját képességeinket és a munkáltató elvárásait. Bár biztos recept nincs, azonban a szakmai felkészültség és az elkötelezettség mindenképpen fontos kritérium ahhoz, hogy te is a sikercsapatban lehess. És, hogy mit kell tenned ezért? Bennfenteseket kérdeztünk.

Ahogy a legtöbb szakmában, itt is elmondhatjuk, hogy biztos recept nincs a sikerhez. A szorgalom és a szakértelem elengedhetetlen, mégis szükség van egy nagy adag szerencsére, ha valaki ki szeretne tűnni a tömegből. Az év elejétől az OTP Bank reklámjaiban feltűnő – ténylegesen a pénzintézetnél dolgozó – ügyintézőket kérdeztük; mitől lesz valaki sikeres a bankszektorban?

Rábai Lenke Regina a Kaposvári Egyetem gazdaságtudományi karán végzett. Pályaválasztáskor a sport, a színházi és a gazdasági pálya között választhatott, amiben az utóbbi terület győzedelmeskedett, részben az érdeklődése, részben racionális megfontolás miatt. A jövedelmező munkakapcsolat titka szerinte a bizalom, amit nyitottsággal, empátiával és szakmai felkészültséggel lehet elnyerni. Jól ismeri a banki ajánlatokat, az ügyféligényeket, így képes a legjobb megoldásokat ajánlani.

Zsadányi Zsolt ügyféloldalról érkezett a banki pályára. Korábban nagyobb vállalatoknál dolgozott pénzügyi területen, illetve saját családi cégében volt ügyvezető. 11 éve azonban nem sokat gondolkodott, mikor a banki oldalra hívták. Azt mondja: ő maga az ügyfelek miatt váltott pályát, az ügyfelei sikerei ugyanis számára is fontosak. A jó ügyfélkapcsolat kulcsa Zsolt szerint a jó kommunikáció. „Mindig meg kell hallgatni az ügyfelet, hiszen ő tudja legjobban, mit szeretne véghezvinni” – mondta. Zsoltban azért bíznak, mert alapos, szívén viseli az ügyfelei sorsát, és persze jól ismeri a banki lehetőségeket.

Juhász Szilvia 23 évesen került a banki pályára. Édesapja régi OTP-ügyfél, aki egy banki látogatás alkalmával fedezett fel egy álláslehetőséget. Említette Szilviának, aki azonnal jelentkezett a munkára. Azóta eltelt 17 év, és ő büszke rá, hogy vannak olyan családok, ahol több generációnak is ő kezeli a pénzügyeit. Szerinte a személyes kapcsolat a legfontosabb, és hogy meghallgassa az ügyfeleket, hiszen a problémájukból tud következtetni a valós igényükre. „A banki ügyintézői szakmához megbízhatóság, korrektség, empátia szükséges, és természetesen elengedhetetlen a szakmai felkészültség. Ha valakinek, egy banki szakembernek két lábbal kell a földön állnia, tisztában kell lennie a világ történéseivel, ismerni kell az összefüggéseket” – mondta Szilvia.

(x)

 

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tíz éve feltöltött egy fürdőszobai szelfit, most 475 ezer követője van

További cikkeink a témában