Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

A tökéletes test kultusza legalább annyira XXI. századi, mint a stressz, és a hormonok szerepe az anyagcserében.

Ha ugyanis rendszeres mozogsz és még egészségesen is eszel, de így sem tudsz fogyni, akkor a kortizol hormon lehet a ludas.
A kortizol egyrészt nagyon fontos, mert ennek köszönhetően tudjuk észlelni a veszélyt, másrészt viszont a túlságosan nagy mennyiségű kortizol kiválthat egy csomó problémát.


A leggyakoribb oka a megnövekedett kortizol-szintnek az állandó stressz. Ez az, amiért a kortizolt stressz hormonnak is nevezik. Ha túl sok, tönkreteszi az izmokat, megváltoztatja az anyagcserét és a hasi zsírokra is negatívan hat.

Mik a tünetei a magas kortizolnak?

  • Hangulatingadozás: düh, szorongás, depresszió
  • Állandó fáradtság akkor is, ha nem csináltál semmit
  • Fejfájás
  • Heves szívdobogás és / vagy magas vérnyomás
  • Étvágytalanség mellett súlygyarapodás
  • Emésztési problémák
  • Gyakori vizelés, székrekedés vagy hasmenés
  • Alvászavarok
  • Emlékezetkiesés
  • Duzzadt arc, zsírosodó nyak

Így csökkentheted és tarthatod kordában a stresszhormont:

1. Kerüld az alábbiakat:
Koffein, alkohol, magas cukortartalmú élelmiszerek, édesítőszerek (aszpartám különösen), és a fölösleges kálium.
2. Ezeket fogyaszd:
- makréla, hering, angolna, csirke, tojás, barna rizs, brokkoli, sütőtök, zsázsa, articsóka, szója, olajos magvak, bab, teljes kiőrlésű gabonák
- B5 vitaminban gazdag ételek: mandula, tej, lazac, búzacsíra és zabkása
3. Egyél rendszerezetten! Akár 5-ször egy nap, de a legfontosabb, ha hozzászoksz egy étrendhez, ne változtass és ne hagyj ki étkezést.
4. Eddz hetente 3-szor, intenzíven, de nem többet 50 percnél, mivel a túl sok edzés is növeli a kortizol-szintet! Soha ne eddz 7 egymást követő napon - a pihenés legalább ugyanolyan fontos.
5. Aludj sokat és jól! Fontos, hogy legalább 8 órát aludj minden nap.
6. Relaxál! Keress néhány technikát a relaxációhoz vagy meditációhoz és tedd a mindennapok részévé.
7. Kerüld a stimulánsokat! Ne igyál energiaitalt, és semmit, ami koffeint, vagy alkoholt tartalmaz.
8. Kezeld a stresszt: fogyassz C-vitamint, Rhodiolat, B5-vitamint, folsavat, A-vitamint, cinket, ginzenget, krómot, magnéziumot, kalciumot, lehetőleg természetes forrásból.
9. Igyál sok vizet! Legyél hidratált egész nap, igyál egy pohár vizet reggel éhgyomorra és egyet lefekvés előtt is.

(via Brightside)

Player Autószalon

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.