Igen-igen, a reggeli az. Előre szólunk, lehet, hogy nem mondunk neked újat, de ismételni sohasem árt.

Bár a reggeli státusza elég gyakran változik, a dietetikusok és a táplálkozási szakértők már egy ideje egyetértenek abban, hogy ez a nap legfontosabb étkezése. Érvelésük mellette igazából elég logikusan hangzik: a reggeli megalapozza és biztosítja mind a szellemi, mind a fizikai teljesítményünket.

Kutatásokból kiderült, hogy Magyarországon nem mindenki veszi olyan komolyan a nap első étkezését: a magyar lakosság egyharmada nem reggelizik, ami sok, pedig, ahogy Antal Emese dietetikus (és szociológus) mondja:

Nemzetközi tanulmányokból pedig azt is lehet tudni, hogy az elhízottak és a túlsúlyosak körében magasabb a nem reggelizők száma.

Akkor már nem is kérdés a fontossága, ugye? De hogy is néz ki a 10/10-es reggeli?

A (szakmailag) egészséges és ideális reggeli mindig tartalmaz:

  • teljes értékű gabonafélét (lehet szendvics vagy müzli vagy gabonapehely)
  • feherjét (hús, hal, tojás, tejtermékek, magvak)
  • rostot (zöldség és/vagy gyümölcs)
  • és megfelelő mennyiségű és minőségű folyadékot (víz, szojaital, tea)

Ezt például ki is próbálhatnád reggelire: körözöttes szendvics uborkával, vagy zabpehely/kása gyümölccsel + szójaital.

Ja, és persze vannak mindenféle táplálélkiegészítő termékek is, amik ugyan nem pótolják az ideális reggelit, de tök jó kiegészítői lehetnek az egészséges táplálkozásnak.

És akkor itt van a Herbalife Nutritionről F1 Shake, ami nemcsak egy táplálékkiegészítő, hanem egy olyan étkezest helyettesítő okosság, amit időhiányban is gyorsan el lehet készíteni és teljes értékű reggelinek minősül. Magas fehérjetartalmával, esszenciális vitaminokkal és ásványi anyagokkal, valamint rostokkal biztosítja a kiegyensúlyozott tápanyagokat szervezeted számára, és mindezt egyetlen finom shake-ben.

Mikor kéne elfogyasztanod?

Egyszerű a dolog, a napirendedhez kell, hogy alkalmazkodjon, ami azt jelenti, hogy a felkeléstől számított 30-60 percen belül lenne jó elfogyasztanod.

Fontos, hogy szokássá váljon a reggelizés – ez valójában csak döntés és rendszeresség kérdése –, ha tartod magad hozzá, akkor hamar beépül a napi rutinodba, és egy idő után már mindenféle mártírkodás nélkül korábban kelsz fel egy kicsivel, hogy jót tegyél magadnak.

TIPP: Hogy ne fogd az időhiányra az elmaradását, gondold ki előre, hogy mi(ke)t fogsz másnap, vagy a héten enni. Hidd el,. ezzel rengeteg időt megspórolhatsz, mert nem reggel kell kómásan megmozgatni a még alvó agytekervényeidet.

(Fotó: Herbalife Nutrition, Getty Images)

Player Autószalon

Legfrissebb

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon