Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Az interneten egy csomó tippet olvashatsz arra vonatkozóan, hogy miképpen gyúrhatod ki magad, milyen edzéseket végezz és hogyan táplálkozz. Természetesen mi is igyekszünk segíteni ebben, azt azonban soha nem állítottuk, hogy a tested átformálása könnyen és gyorsan megy majd. Az eredményekért kőkeményen meg kell dolgozni, és vannak olyan alapvetések, amelyeket kénytelenek vagyunk elfogadni.

Hogy mégis milyen alapvetésekre gondolunk? Olyan általános igazságokra, amelyekhez nem férhet kétség, mégis sokan elfeledkeznek róluk, vagy éppen nem akarnak tudomást venni a létezésükről. Szerencsére Sam Wood, személyi edző szépen csokorba szedte őket. Lássuk hát, miről is van szó:

1. Nem a testsúlyod fog boldoggá tenni

Az ember boldogsága nem attól függ, hogy mit mutat a mérleg, vagy hogy milyen méretű ruhákat hord. Mindig arra vágyunk, amit nem tudunk elérni. Persze az nem árt, ha konkrét célokat tűzöl ki magad elé, de a boldogságod ne ettől függjön. Próbáld inkább megőrizni a mentális és a fizikális egészséged, ha ezek rendben vannak, akkor nincs miért aggódni.

2. Az edzés nem büntetés, hanem kiváltság

Sam Wood egyik kedvenc mondása úgy hangzik, hogy "ne azért eddz, mert utálod a tested, hanem azért mert szereted." Végezd a gyakorlatokat azért, mert általa megerősödnek az izmaid és az ízületeid, jót tesz a szívednek és a közérzetednek. Rengeteg ember akad a világon, aki azt kívánja, bárcsak edzhetne. Gondolj tehát rá lehetőségként!

3. Nem lehet túledzeni egy rossz étrendet

Hiába nyomod keményen minden nap, ha előtte és utána szemét kaját eszel mértéktelenül. Így soha nem éred el a kitűzött célokat. Talán el sem hinnéd, mennyit kell mozognod ahhoz, hogy ledolgozz egy péntek délután elfogyasztott pizzát. Márpedig ami bemegy, azt el is kell égetni, különben a fogyás nem fog beindulni. Az edzés és a helyes táplálkozás csak együtt működik igazán.

4. Egy edzés nem ellensúlyozza az állandó ücsörgést

Ha hetente több mint 40 órát ülsz az irodában, akkor vajon mit ér heti egy edzés? Ennél jóval többre lenne szükség, ha el akarod kerülni az ülőmunka jelentette veszélyeket az egészségedre nézve.

5. Nincsenek néhány napos csodamódszerek

A fogyás, vagy éppen az izmosodás sem egy lineáris folyamat. Nyilván vannak benne töréspontok és hullámvölgyek is, amikor nem úgy megy a dolog, ahogy szeretnénk. De ettől függetlenül folyamatosan alkalmazkodunk és tanulunk. Amikor például egy sérülés vagy betegség után újra elmész edzeni, akkor megint egy lépéssel közelebb kerültél a célodhoz. Ez egy hosszú távú projekt, az út pedig rögös, de megéri kitartani.

6. Nem lehet kizárólag hasról fogyni

Általános tévhit, hogy lehetséges csak hasról, csak combról vagy éppen csípőről fogyni. Az igazság az, hogy ilyesmi nem létezik. Nem lehet direkten egy-egy testrészről égetni a zsírt. Normális étrendre és elegendő mozgásra van szükség ahhoz, hogy leszaladjon rólad a felesleg. Ha ez megtörtént, utána már lehet arról beszélni, hogy egyes testrészeket szeretnél definiáltabbá varázsolni célzott gyakorlatok segítségével.

(via)

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.