Ezekről a romkocsmákról Facebookozunk és twittelünk a legtöbbet
Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

A közösségi oldalakon az Ötkert romkocsmáról, a Szimpla és az Úri muri szórakozóhelyekről beszélnek a legtöbbet a felhasználók – derült ki a Hilltop Neszmély Zrt. közösségimédia-kutatásából, ami a manapság oly divatos romkocsmákat, illetve a vendégek borhoz való viszonyát vizsgálta. Érdekes, hogy a közösségi beszélgetések egyhatodában valamilyen módon szóba kerül a bor is.

A Hilltop Neszmély Zrt. idén nyáron közösségimédia-kutatást végzett, amelynek célja az volt, hogy feltérképezze a budapesti romkocsmák megítélését, az azokat látogató vendégek borfogyasztási szokásait. A kutatás során a publikus Facebook-bejegyzéseket, az online híreket, a Twitter és blogok forgalmát vizsgálták a Replise közösségi médiakutató rendszerének segítségével, egy hónapon keresztül.

Az Ötkert a legnépszerűbb

A kutatásból kiderült, hogy az online közösségi térben is rengeteg szó esik a romkocsmákról: a legtöbbet az Ötkert akcióiról és programjairól beszélnek, ezt követik a Szimplát és az Urimurit érintő hozzászólások. A Fogas Ház, az Ankert, a Morrison’s 2 és a Romkert szintén kedvelt téma az internetes beszélgetők körében.

Érdekes, hogy a Morrison’s 2 szórakozóhelynek 40 ezres rajongótábora van a Facebookon, ugyanakkor ők kevésbé aktív hozzászólók, így a közösségi említési toplistában a Morrison’s csupán a középmezőnyben helyezkedik el. Ezzel ellentétben az Urimurit nem dicsekedhet számottevő rajongótáborral a Facebookon, ugyanakkor magáról a helyről rengeteget beszélnek egyéb fórumokon a vendégek. Az Ötkert és a Szimpla előkelő helyezése a Replise említési listáján nem meglepő, hiszen mindkét helyszín aktív tevékenységet folytat a közösségi oldalakon.

Az egyik fő téma a bor

A közösségi médiában főként a Facebookon cserélnek tapasztalatokat, programokat, árakat és gasztronómiai tudnivalókat a fogyasztók. De a téma gyakran felbukkan az online híradásokban is: rengeteg cikk jelent meg idén nyáron a romkocsmák programjáról, világáról, hangulatáról, a hozzájuk kapcsolódó turisztikai látványosságokról. Az említések egyharmada érkezett a Facebookról és további egyharmad az online hírportálokról, a blogok és a Twitter adják a további említések egyharmadát.

Az említések tartalmát vizsgálva kiderül, hogy a legtöbbször a programokról, koncertekről, az esti tudnivalókról beszélgetnek a felhasználók, hiszen ezeket a szavakat említik a legtöbbször a romkocsmák kapcsán. Érdekes adat, hogy a romkocsmás hozzászólások közel egyhatodában szóba kerülnek a borok is, illetve a borral kapcsolatos témák (fröccs, hosszúlépés stb.). A legtöbbet az Ötkert és az Urimurit vendégei beszélgetnek boros témákról, de az Ankert és az Instant is előkelő helyen szerepel ezek alapján.

(Fotók: hivatalos Facebook-oldalak)

HELLO, EZ ITT A
PLAYER
Kövess minket a Facebookon!
Nagyon jól fogod érezni magad nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.