A Cannes-i Filmfesztivál megkapta az italt, amit megérdemel
Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

A Remy Martin XO olyan gusztusosan néz ki, hogy azonnal elindulnánk a dél-francia városba, hogy megkóstoljuk.

A Cannes-i filmfesztivál még május 24-ig tart, és ugyan főleg a filmekről szól, most egy kicsit elbizonytalanodtunk. Az exkluzív italokat kedvelők körében közismert, hogy a délnyugat-franciaországi Cognac régióból származó párlatok rendkívüli, intenzív aromával rendelkeznek, és minőségük kategóriájukban kimagasló. Ennek köszönhető, hogy a Rémy Martin már a 20. század elején több uralkodói ház hivatalos beszállítója volt, s később számos híresség kedvelte meg az általuk készített italt – hogy csak Christian Diort, Elton Johnt, Beyoncé-t, vagy Francis Ford Coppolát említsük.

A Rémy Martin konyakház immár 11 éve a Cannes-i filmfesztivál hivatalos beszállítója, és tavaly óta egy limitált szériás XO Excellence Cannes konyakkal lépnek a vörös szőnyegre, melynek kiszerelése és dizájnja tökéletesen illik a világ egyik legnagyobb filmes eseményéhez.

XO EXCELLENCE CANNES 2015

A Rémy Martin konyakház az XO Excellence italának palackját a 68. cannes-i filmes seregszemlére – a mozivászon csillogásától inspirálva – igazán különlegessé varázsolta, hogy a kiváló konyak külső megjelenésében is méltó legyen a vörös szőnyegen felvonuló hírességekhez.

Az XO Excellence Cannes 2015 arany színével hívja fel magára a figyelmet, a hagyományos XO-palack dobozán a filmtekercset idéző dizájnnal.

EAU-DE-VIE, AZ ÉLET VIZE

A konyak (cognac) a világ leghíresebb és legkedveltebb brandyfajtája, nevét a franciaországi Cognac városa után kapta. A bor lepárlásával készített szeszes ital maga a tradíció: a francia jogszabályok szerint a „konyak” nevet csak a szigorú előírások betartói használhatják; ez a garancia arra, hogy a 300 éves gyártási folyamat változatlan formában fennmaradjon. Érdekesség például, hogy a szőlőfajtát, sőt, még a desztillálásra használt rézüstök alakját és méretét is szabályozzák. A bor kétszeri lepárlásának eredménye az „eau-de-vie" (az élet vize), ami színtelen, kb. 70% alkoholtartalmú folyadék. Ez még nem értékesíthető: legalább két évig francia tölgyfahordóban kell érlelni, miközben a benne található alkohol (és a víz) jelentős része elpárolog, és a hordó fájából kioldódó anyagoknak köszönhetően az ital elnyeri jellegzetes borostyánszínét.

A RÉMY MARTIN

Rémy Martin, aki eredetileg szőlőtermelő volt, 1724-ben alapította azt a mára világhírűvé lett céget, amely azóta is családi vállalkozásként működik. Miután 1774-ben további szőlőterületeket vásárolt Cognac városa körül, a család a régió egyik legjelentősebb konyakkészítőjévé vált. Paul Emile Rémy Martin nevéhez fűződik a kentaur-logó, egyenesen 1870-ből, mely több mint száz éve a kifogástalan minőség jelképe. Ki gondolná, hogy a logó Paul Émile Rémy Martin állatövi jegyét, a Nyilast szimbolizálja, továbbá ez a lény személyesíti meg az ember és a természet összhangját.

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.