A másnapban sokszor nem a fejfájás meg a kavargó gyomortartalom a legrosszabb, hanem az, hogy az embert iszonyú bűntudat gyötri miatta. Ha ismerős az érzés, akkor olvasd el ezt a saját tapasztalatból összerakott hét jótanácsot, hogy legyőzd a másnapos nyomorérzést.

1: Előkészületek: tudatosítsd a másnapot!

A nyomor tüneti kezelésére később térünk rá, előbb inkább bemutatjuk a megelőzés praktikáit. Ha elég őszinte vagy magaddal, akkor tudod, hogy a „leugrom csak egy sörre” az olyan szintű legenda, mint Attila sírja: elvileg létezik, de soha senkinek nem fedezte fel. Tehát a megelőzés egyik nagy mérföldköve, hogy tudatosítsd magadban a tényt: sokkal nagyobb a valószínűsége, hogy másnapos leszel ezután a buli után, minthogy nem. Így nem „váratlanul” fogsz felébredni a másnap gyötrelmében és nem hirtelen kell helyretenned a világot (lemondani a találkákat, mert fáj a fejed, halogatni a melót, pizzát rendelni és filmet nézni). És tedd meg ennek megfelelően az előkészületeket.

2: Előkészületek: dolgozz előre és ne tervezz be programokat!

Ha megbékéltél a szomorú ténnyel, hogy a ma este bizony kemény szétcsapásba fog torkollni, akkor már mielőtt belevágnál a hatalmas ivászatba, biztosítsd be, hogy ne kelljen felelősségteljes dolgokat csinálnod a rá következő napon. Dolgozz előre, ha lehetséges és semmilyen találkát ne szervezz be reggelre / kora délutánra. Amikor az ember tehetetlen, sajgófejű fadarabként punnyad az ágyában, a legborzalmasabb érzés az, hogy nem teljesíti semmilyen kötelezettségét. Így próbáld meg ezt célzottan elkerülni.

3: Előkészületek: ha másnap mégis dolgoznod kell, készülj fel rá!

Sokszor van persze, hogy az embert elkapja a gépszíj, de erre is lehet valamennyire számítani. Így tanácsoljuk, hogy tározz be már a sörözés / buli előtt olyan csodaszereket, amivel fel tudod magad turbózni másnap. Energiaital (saját tapasztalatból minimum kettő), kávé (előre lefőzve, hogy csak melegíteni kelljen mikor zombiként kitántorogsz a konyhába), két liter kóla a hűtőben, dupla aszpirin, vitaminos pezsgőtabletta, akármi – az összes olyan ellenszer, ami számodra hatásos volt eddig az életben a másnap tüneti kezelésére, legyen otthon.

4: Tüneti kezelés, ha mégsem készültél fel 

Azt már az ötödik feles és a negyedik sör után látod, hogy ebből orbitális macskajaj lesz, szóval legalább annyit tegyél meg a másnap enyhítésére mikor részegen lefekszel, hogy 1) nyakalj be legalább egy liter vizet és 2) egyél valami nagy adag kaját alvás előtt. Az elsőt azért, hogy valamennyit hidratálj, a másodikat pedig, hogy a nagy mennyiségű elfogyasztott alkoholt valami még felszívja, mielőtt nyugovóra térsz. Így legalább adsz magadnak egy esélyt, hogy kevésbé zord legyen a másnapod.

5: Térj magadhoz és csinálj valami hasznosat

Másnap az ember leginkább attól érzi magát szar embernek, hogy egész nap meg sem bír mozdulni és az agyi kapacitása Hodor szintjén mozog. Folyton ostorozza magát, hogy már megint miért kellett túltolni és most miért képtelen arra, hogy bármit is csináljon. Ha veled is megesett már ez, akkor azt tanácsoljuk, hogy erőnek góliáti erejével próbálj meg felkelni és tenni valamit.

Zuhanyozz le, csodákat tesz. És menj el sétálni, mondjuk egy közeli boltig is elég: maga a tény, hogy felöltöztél és nem pizsiben vagy, valamint, hogy kiléptél a lakásodon, nagyon durván fel tud ébreszteni és magadhoz téríteni. Ha pedig már legalább pár hasznos dolgot megtettél egy másnapon, nem lesz akkora lelkiismeret-furdalásod magaddal szemben.

6: Érezd, hol a saját határod

Az embernek sokféle másnapja lehet; például van olyan, amikor mókás visszagondolni az előző esti hülyülésre, de megesik, hogy úgy ébredsz: jézusom, mi az istenért hívtam fel ezt meg ezt az ismerősömet, miért kellett addig tolni az estét, amíg már tényleg vállalhatatlan és aztán lehajtott fejjel nem merni szembenézni a másikkal - és magaddal sem. Ha volt már ilyened, akkor az a javaslatunk, hogy gondold végig, mennyi volt az a piamennyiség, ami után elvesztetted a fonalat és olyan dolgokat kezdtél szinte öntudatlanul tenni, amiket borzalmasan megbánsz másnap - és meddig tartott az iszogatás vicces, mókás, szociális része. Ez a mennyiség mindenkinél változik, így nincs pontos recept, mennyi italig vagy becsípve és hol kezdődik az a részegség, aminek a következményei nagyon súlyosak másnap, harmadnap és negyednap is, vagy akár az egész életedben. De szerintünk, ha visszagondolsz ezekre az estékre, elég világosan látod, hol kellett volna megálljt mondanod, hol volt az a pont, ahol tetőzött az este és fel kellett volna állni az asztaltól, majd azzal a kellemes mámorral hazamenni, nem pedig kikérni azt a "csak még egy kilépőt", ami után elszakad a gépszíj és nincs megállás. Ezzel pedig, ha a másnapot nem is, de gyakorlatilag teljesen meg tudod úszni a másnapos bűntudatot és szar-ember-vagyok érzést.

7: Ne büntesd magad!

Sokan hajlamosak vagyunk rá, hogy másnaposan fejben minden szarnak lehordjuk magunkat, az önbecsülésünk a béka segge alá úszik. Ne tedd, mert senkinek nem lesz jobb tőle és csak még rosszabbul fogod érezni magad. Szóval ahelyett, hogy sorolnád az ön-bűnlajstromot, inkább fókuszálj a jó dolgaidra és arra az egyszerű tényre, hogy milliárd más emberrel is megesett már, hogy túlzásba vitte egy-egy estén az ivászatot. Nem vagy egyedül vele, mindenkinek kell néha, hogy kiengedje a fáradt gőzt: tök természetes dolog, ha becsúszik egy-egy nagyon görbe este. És ne fogadkozz, hogy többé nem lesz ilyen, hanem kezeld a helyén és ne vádold magad, mert nem vagy bűnös.

Úgyhogy, ha nem totális képtelenség ilyet mondani, akkor: felhőtlen, megcsapós bulikat és kellemes(ebb) másnapokat kívánunk.

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon