A szénhidrátokat viszont jobb elfelejteni.

Hogy indul a napod? Pirítóssal, friss narancslével és lekvárral? Nem a legjobb ötlet, állítja egy amerikai rákkutató, David G. Harper.

A kineziológus professzor már hat éve nem evett kenyeret, zsírban gazdag, alacsony szénhidráttartalmú, úgynevezett keto-étrendet követ 2013 óta, és nem is kíván változtatni ezen.

A férfi a Business Insidernek elmondta, hogy zsíros tejszínt, sok magvat, zöld babot, sok húst, köztük májat (ami Amerikában nagyon szokatlan) eszik, és legalább heti egy tucat tojást.

A ketodiéta lényege, hogy ketózisra kényszerítse a szervezetet, amely során a test a zsírtartalékokat alakítja át energiává, és nem szénhidrátokra, illetve az azokból nyert glükózra támaszkodik (hasonló történik a szervezetünkben, ha nem jutunk táplálékhoz, vagyis ha éhezünk).

Harper és felesége, Dale Drewery nemrégiben közös könnyvvel rukkoltak elő, amely a Biodiéta címet viseli. Ebben azt állítják, hogy a modern étrendek túlságosan a cukorra fókuszálnak, miközben a zöldségeket háttérbe szorítják.

Harper és felesége

A szénhidrátokban gazdag étrendeket Harper a „betegségek tengelyének” nevezi, ami utalás George W. Bush egyik beszédére, amelyben Iránt, Észak-Koreát és Irakot a „gonoszság tengelyének” nevezte.

Ha az egészségünkről van szó, Harper szerint a három fő ellenség az elhízás, az inzulinrezisztancia és a gyulladás. Ezek középpontjában egy olyan étrend áll, amit szinte mindannyian egész életünkben fogyasztottunk, mondja Harper. Ez pedig a szénhidrátban gazdag étrend.

Ilyesmiket esznek Harperék. Nem tűnik nagy büntetésnek

A ketoétrend szerint a teljes napi kalóriabevitelnek csak 5 százaléka származhat szénhidrátokból, a 80 százalékát zsírok kell, hogy jelentsék.

Mivel még a salátában is van szénhidrát, így Harperék menüje sem szénhidrátmentes, de ezek nem akkora mennyiségek, hogy gondot okozzanak.

Ha zsírt eszel, nem jelenti azt, hogy elhízol

Hosszú évekig az a nézet terjedt el, hogy ha a kalóriák mennyiségét lecsökkentjük, akkor nagyon könnyen elkerülhetjk az elhízást. Harper szerint sokkal jobb, ha a gyorsan felszívódó szénhidrátok helyett egészséges zsírokat fogyasztunk, mert a szénhidrátokból egyrészt könnyű túl sokat enni, másrészt a vércukorszintet az egekbe emelik. Idővel az ilyen étrendet követőknél nagyobb eséllyel alakul ki elhízás, diabétesz, vagy alakul ki szívbetegség kockázata.

A kenyeret el kell engedni

És fájdalom, a pizzát is

Egy friss kutatás szerint még az édes, természetes gyümölcslevek is károsak lehetnek a máj számára, és ugyanannyira megemelik a vércukor szintjét, mint bármelyik szénsavas üdítő, és hogy ezek fogyasztása ugyanúgy betegségek kialakulásához vezethet, mintha mesterségesen cukrozott üdítőket döntenénk magunkba.

:(

Ugyanakkor nem feltétlenül a ketodiéta az étrendek Szent grálja. Harper is tudja, hogy nem ajánlott mindenkinek. Abban viszont a keto-kritikus táplálkozási szakértők is egyetértenek, hogy a kevesebb cukor és a több zöldség fogyasztása mindig jó ötlet, ahogy hasznos kevesebb feldogozott élelmiszert is a szervezetünkbe tolni.

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon