Figyelem! Mostantól így pirítsd a zöldséget!
Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Azt hiszed, annyi, hogy berakod a sütőbe, azt’ kész?! Pár apró fogással most tökéletes végeredményt érhetsz el.

Olyan pofonegyszerű konyhai munkafolyamatokat is el lehet szúrni, mint a zöldség grillezése. Elég, ha túlzsúfoljuk a jénait, vagy nagy, össze-vissza méretűre vagdossuk fel a padlizsánt, a paprikát és társaikat. Így soha nem lesz finom a végeredmény! A túlságosan nagydarab zöldségek nem fognak egyenletesen átfőni, a közepük nyers marad. Haha, nem baj, majd tovább sütöm őket, amíg a közepe is elkészül! – gondolhatják sokan. Igen ám, ha viszont tovább tartjuk őket a sütőben, akkor a közepük ugyan átfő, de megég a széle, és az szintén nem szerencsés, ha csak nem szeretünk kormot lapátolni a szánkba.

Alacsony hőmérsékleten sütve a zöldségek kiszáradnak, mielőtt megbarnulnának, szóval ehelyett érdemes magasabb hőfokon grillezni, legalább 260 °C-on. Ha nem toljuk fel csutkára a sütőt, akkor csak sütünk, nem pirítunk. Olyan fémtálat, edényt, tálcát válasszunk, amely jobban vezeti a hőt, és nem túl mély. Ami a méreteket illeti: minél sűrűbb egy zöldség, annál kisebbre kell vágni. A brokkoli és a karfiol lehet nagyobb például. Ezek után rendezzük el őket a tálban, de ne halmozzuk őket egymásra! Jöhet a fűszerezés és az olívaolaj. A magas hőmérsékleten a zöldségeket aranybarnára pirulnak, és ropogósak lesznek.

Még több ravasz, zseniális praktika Hatékonyha-sorozatunkban! Nézd meg, hogyan lehet hat másodperc alatt megpucolni két fej fokhagymát, és azt is, miképpen lehet egy ásványvizes palackkal elválasztani a tojás sárgáját és a fehérjét! Nem fogsz hinni a szemednek!

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.