Leleplezzük az E-számokat.

A tudatos táplálkozás egyáltalán nem hülyeség, ahhoz viszont nem árt, ha tudod, hogy mit is eszel. Még ha nem is vagy nagyon képben ezzel, azért két dolog egészen biztosan ott él a fejedben:

  • minél több E-szám van a termékben, az annál egészségtelenebb,
  • a mesterségesen előállított anyagok veszélyesek.

Ezek azonban amolyan városi legendák. A Coca-Cola kutatásából nemrég kiderült, hogy rengeteg félreértés van az élelmiszerek összetevői kapcsán, az áltudományos hírek pedig a hamis teóriák terjedését erősítik. Akkor most figyelj egy kicsit, ugyanis...

Csak amiatt, mert mesterséges adalékanyagot is tartalmaz a termék, nem lesz kockázatos a fogyasztása

Az azonos szerkezetű anyagok hatása is megegyezik, függetlenül attól, hogy szintetikus vagy természetes eredetűek. Így például csak azért, mert a közismert C-vitamin helyett E-300-at látunk a csomagoláson, nem kell azonnal visszatenni a polcra: a kettő pontosan ugyanaz.

A sokszor bonyolultan és ijesztően hangzó elnevezések és E-számok egy része természetes módon az emberi szervezetben is jelen van

Azt aláírjuk, hogy a mindenféle E-számok a csomagoláson mesterségesség hatását kelthetik, de például a tejsav (E-270) az izmokban megtalálható, a sósav (E-507) a gyomorban fordul elő, a glicerin (E-422) a zsírszövetekben, a propionsav (E-280) pedig az izzadságban is fellelhető.

Egyáltalán nem könnyű meghaladni a határt

Az igaz, hogy az élelmiszer-adalékanyagok kapcsán van tudományosan megállapított megengedhető napi beviteli érték (ADI), de ezt egyáltalán nem könnyű meghaladni, sőt. Jól megfigyelhető ez  a leggyakrabban használt ízesítők, az édesítőszerek esetében: például összesen 6 liter, aszpartámmal édesített üdítőitalt kellene naponta meginni ahhoz, hogy túllépd ezt a beviteli értéket.

És amúgy...

(Forrás / fotó: okoscímke.hu)

Legfrissebb

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon