Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Ha rászánnál egy kis időt a mellizmodra, legyen ez a három gyakorlat.

A kidolgozott mellkas – a dagadó bicepszhez hasonlóan – még az edzőtársak körében is komoly elismerést vált ki. Viszont még csak terembe sem kell menned, akár otthon is felpimpelheted a mellizmod. Persze nem hallgathatjuk el, hogy a gépek nyújtotta terhelést nehéz (saját testsúllyal) helyettesíteni, viszont így sem lehetetlen a hatékony melledzés otthon.

Fekvőtámasz

Nem biztos, hogy tudtad, de a fekvőtámasz az egyik legjobb mellizomfejlesztő gyakorlat. A teljes mellizomzat erősítéséhez neked a gyakorlat ezer variánsa közül – merthogy a kartámasz szélességétől/kéztartástól és a lábtartástól függően még több izmot is meg tudsz vele dolgoztatni – szűkebb kéztartással kellene végezned.

Fokozottan figyelj a megfelelően feszes törzsre, a hátrabillentett medencére, a gerinc meghosszabbított vonalában tartott fejre, és a lapockák feszes tartására.

„Csúsztatós” tárogatás talajon

Az otthoni edzéshez keress egy sima felületet, például parkettát. Térdelj a talajra, dőlj előre és tedd a kezeidet két rongyra/törölközőre/papírtörlőre vagy kifejezetten ilyen célra gyártott csúszka korongra. A könyököket enyhén hajlítsd és ezt a hajlított állapotot rögzítve a könyököket kifelé tartva nyisd a karokat és engedd a mellkasodat a talaj felé. Az alsó ponton, ahol épp nem ér még a mellkas a talajhoz a könyökök fixen tartott állapota mellett közelítsd a karokat, mintha tárogatás mozdulatnál közelítenéd a karokat.

Tolódzkodás

Elsőre azt gondolhatod, hogy ez a tricepszedet dolgoztatja meg, de ha szélesebb fogást választod és kissé előre dőlve, hátra felhúzott lábbal végzed, akkor bizony ez az egyik leghatásosabb gyakorlat a dagadó mellizmokért. Az eredményességet fokozhatod, ha súllyal végzed. Ja, és otthon két szék között próbáld meg, a karfán támaszkodva.

Ha ezekre a gyakorlatokra mennél rá, akkor heti kétszer illeszd be az edzéstervedbe. Mozgás után pedig tolj be egy EAA Zerót, hogy az erőfeszítésed tényleg elérje a célját. 

És ne feledd, ha bizonytalan vagy, kérj nyugodtan segítséget vagy tanácsot szakembertől – a BioTechUSA szakembereitől ITT akár online is tudsz kérdezni, de

Mi nagyon beleálltunk az életmódváltásba:

1. rész:

2. rész:

3. rész:

4. rész:

A cikk elkészítésében együttműködő partnerünk volt a BioTechUSA.

(Fotó: Getty Images)

HELLO, EZ ITT A
PLAYER
Kövess minket a Facebookon!
Nagyon jól fogod érezni magad nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.