2019-ben a Facebook már nincs benne az első tízben.

Az Interbrand amerikai tanácsadó vállalat a Best Global Brands globális rangsorában összeszedte a világ 100 legértékesebb márkáját. Valójában nincs nagy meglepetés, ugyanis továbbra is az Apple és a Google vezeti a listát – már zsinórban hetedik éve lehetetlen letaszítani a trónról őket.

A Top 100 vállalat első tízese így néz ki:

1. Apple: 234,241 milliárd dollár (+9%-os növekedés tavalyhoz képest)
2. Google: 167,713 milliárd dollár (+8%)
3. Amazon: 125,263 milliárd dollár (+24%)
4. Microsoft: 108,8 milliárd dollár(+17%)
5. Coca-Cola: 63,4 milliárd dollár (-4%)
6. Samsung: 61,1 milliárd dollár (+2%)
7. Toyota: 56,2 milliárd dollár (+5%)
8. Mercedes-Benz: 50,8 milliárd dollár (+5%)
9. McDonald's: 45,4 milliárd dollár (+4%)
10. Disney: 44,4 milliárd dollár (+11%)

Érdekességek:

  • A Facebook egyébként a tavalyi 9. helyről 14. helyre csúszott vissza (39,9 milliárd dollár, -12%).
  • A legnagyobb mértékben a Mastercard márka értéke nőtt +25%-kal, amelyet most 9,43 milliárd dollárra tartják – ezzel a tavalyi 70. helyről a 62. helyre ugrott előre.
  •  A listára először került fel az Uber (5,7 milliárd dolláros márkaértékével a 87. helyre jó), és a Linkedln (4,9 milliárd dollár, 98. hely).
  • Hat év után tért vissza a listára a Dell (9 milliárd dollár, 63. hely).
  • A százas rangsorban szereplő cégek együttes értéke 2130 milliárd dollár (+5,7%-os növekedés tavalyhoz képest).

(Forrás: MTI, fotó: Getty Images)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tíz éve feltöltött egy fürdőszobai szelfit, most 475 ezer követője van

További cikkeink a témában