Nem mindenkinek jön össze harminc előtt a nagy gurítás, de segítünk, mutatjuk, miből válogathatsz, ha ki kell egyensúlyoznod pár tízmillióból az autókérdést.

Vannak sorsok, amik nem adják ki.

Néha erről is beszélnünk kell, mert nem mindenki engedheti meg magának a 918 Spydert, vagy egy kulturált Bugatti Chiront. A rendes, kézműves gyártók autóiról nem is beszélve. De nem is mindenkinek annyira fontos kérdés élete során, hogy mivel jár, simán lehet, hogy egy új S Merci is megteszi, mert neki az autózás A-ból B-be utat jelent.

Vagy ha csak az asszonynak akarunk valami olcsóbbat, a Maserati Levante is megteszi, nem kell szégyellni, de ne menjünk ennyire előre!

Sorsok, életek...

Előfordulnak olyan élethelyzetek, amikor alig pár tízmillió áll csak rendelkezésre, amikor autót kéne venni. Nekik szeretnénk most segíteni ezzel a gyűjteménnyel, igyekeztünk ár/érték arányban a legjobb választásokat kigyűjteni, mert azért valljuk be: nem túl könnyű.

Minden millió számít!

Ezért ne szégyeljünk lehajolni az aprópénzért: a regadó és az üzemeltetési költségek bizony akár egy-egy rövidebb nyaralás árát is könnyen kitehetik. Amikor szükség van, ne pironkodjunk megfogni pár millát:

szlovák rendszám, áfa nélkül, dobós cégre.

Nézzünk ezért szét a német piacon, ott ugyanis általánosan olcsóbbak az autók, nagyobb a választék, attól hogy fogunkhoz verjük a garast, hülyék még nem leszünk, iktassuk ki a neppereket, akik itthon keresni szeretnének rajta!

Nyilván most vakarjuk a fejünket, hogy

mikor szorulunk olyan helyzetbe, hogy ennyire meg kell számolni a forintokat, de segítünk:

  • ha még túl fiatal vagy, alig kezdtél el dolgozni, de már van csajod, viszont nem jött még össze az első pár száz milla
  • két gyerek is van már, ott négy seggel kell gondolkozni, és sokba kerül az általános élet (házak, személyzet, mindennapi kobe szelet…)
  • megszaladt a vallás, és összejött hat-hét gyerek, ettől még távolságok vannak, viszont anya nem tud beszállni pénzt csinálni

…igen, ilyenkor van az, hogy össze kell szorítani, meg kell fogni, több nap, mint kolbász. Anélkül, hogy itélkeznénk ezek felett az emberek felett (igen, legyünk elfogadóak, kultúr européerek), inkább próbáljunk meg segíteni nekik. Mutatjuk a kategóriákat és a válaszokat:

Sportautók, fiataloknak – kétszemélyes boldogság, takarékos üzemmódban

Hiába tolod keményen a szekeret, és húzol le apád egyik cégében heti három-négy órát, pókerarccal, van az a helyzet, amikor

nem_jön_az_osztalék.

Nem tudsz mit csinálni, nem rajtad múlik, te mindent megtettél. Ilyenkor kell észnél lenni, és nem felélni a tartalékokat, hiába várja a csajod, hogy villants valami épkézláb négykerekűt. Legyen eszed, ha csak a verdád miatt kellesz neki, akkor rég bukóban vagy, én mondom.

Húzz egy vonalat, próbálj meg 100 M alatt maradni!

Jó, azért nem kell túlzásokba esni, 75 M alá ne menj be, az már nagyon kellemetlen.

Nézzük, mit kapunk újonnan, 75-99 M között a német piacon, jöjjön az öt legjobb választás:

Lamborghini Huracán (220 000 – 320 000 euró)

Igen, ez egy népszerű darab, nem leszel túl egyedi vele, ilyet azért már láttak többen is a belvárosban, próbálj meg valami kevéssé feltűnő színt választani, mondjuk feketét, hogy ne mindenki arról beszéljen, mekkora csicska vagy.

Pro tipp: csukd be a szemed, és képzeld azt, hogy egy Aventador, máris jobb kedved lesz!

Porsche 911 GT3 RS (200 000 – 300 000 euró)

Ez azért jó, mert sokan azt sem tudják, hogy a 911-nek vannak még durvább változatai, amelyek limitált darabszámban készülnek, így a lelked kicsit megnyugodhat, hogy azért olyan sok nem lesz belőle, viszont ezt csak te fogod tudni. Fel kell készülnöd rá, hogy lesznek boxsteres arcok, akik azt hiszik, mától tesók vagytok. Próbálj meg nem az utcán parkolni vele, így elkerülheted a szánakozó pillantásokat, és nem kell magyarázkodnod, miért nem a 918-cal jöttél.

Pro tipp: küldd el vele a kertészt borért, és szondáztasd a fogadtatást. Még mindig mehetsz majd taxival, ha nagyon para a helyzet.

Ferrari 488 Spider (250 000 – 300 000 euró)

Ferrari, Ferrari, de milyen… jó, legalább nem egy Audi R8! A 488 még egész pofás választás, olasz szív pumpálja, viselhető a hangja, annyira nem nagy szégyen, mintha mondjuk nem lenne Ferrarid, de azért tegyük a szívünkre a kezünket: három másodperc százig már a sima Porsche 911 Turbótól is betegségre utaló tünet. Na mindegy, legalább van magyar kiadás, ha jó tetővel is, ott van neked a Pista.

Pro tipp: ha nem használod, lehet, hogy tartja az árát.

Bentley Continental GT (190 000 – 330 000 euró)

Ez már annyira alsó választás, hogy nemsokára Magyarországon is kinyílik szalon. Az meg milyen már? LOL! Ez egy rövidtávra szóló tipp, mert ha megnyit, mindenki ilyet fog venni, úgyhogy ez tényleg vészmegoldás, kettő, maximum négy hétre, ha nagyon nincs más.

Pro tipp: inkább kérj kölcsön egyet, vagy bérelj erre a rövid időre! Már napi pár százezer forintért megvan, egy ebéd ára! Szívesen.

McLaren 720 S (240 000 – 350 000 euró)

Azért ebben a leosztásban is akadnak jó darabok, a McLaren 720 a “legizgalmasabb” ezek közül a B tervek közül. Az a mondás, hogy életed során legyen egy McLarened. Nem tudom már, ki mondta, de neki volt egy. Valószínűleg tudja, miről beszél. Hiszek neki, én azt hiszem, ezt vinném, ha nagyon nem lenne...

Sportszedánok, három-négy fős családoknak a hétköznapokra, hogy azért a kobe is megmaradjon

Messze vannak már azok az évek, amikor még a Koenigseggben hajtottuk a csajokat a Cote d’Azur-ön, bekólázva, mi? Tán igaz se volt, viszont ami biztos: az asszony két gyerekkel, akiket be kell ültetni valami kényelmesnek látszó dologba. Mindezt úgy, hogy azért ne legyenek klausztrofóbiásak, amíg hazaértek az Andrássyról a Mátyás király útra. Belegondolni is szörnyű, de azért lehetne rosszabb…

Négyszemélyesek, 40-100 M között

Ha befogjuk az orrunkat, akár a német prémiumokig is lemehetünk, ha a felszereltségnél nem kötünk kompromisszumot, jöjjenek a pro tippek a túléléshez:

BMW M5 (130 000 – 180 000 euró)

Ez egy kicsit olyan, mint bejáratott escortlánnyal szórakozni a BOB-ban. Aki nem ismeri, annak vonzó választás lehet, de azért már sokan túl vannak rajta. Kezeljük a helyén, értékén. Jó a szett, lehet hajtani, de igazán akkor értékes, ha még új a pályán.

Pro tipp: vegyél kettőt!

Rolls-Royce Wraith (260 000 – 425 000 euró*)

Na, ebben legalább lehet kábítani a csóróbbakat, hogy lehozod nekik a csillagokat az égről. Pár percig egész jót megy majd a sztori, csak egyedül ne maradj a végén a parkolóban, amikor a többiek átülnek a szomszéd Bugatti Chironjába.

Pro tipp: készülj fel új sztorikkal, hogy miből lesz pénzed két héten belül, hogy eltereld a figyelmet erről a kis fiaskóról.

Porsche Panamera E-Hybrid (115 000 – 250 000 euró)

Ez egy rendkívül okos választás: megtiszteled a családod, hogy ne kelljen hallgatni a rászorulás hangját! Hibrid kiszerelésben ugyanis tisztán elektromos módban közlekedhetsz vele, és így a viszonylag kellemes hangrendszerrel, csukott szemmel feledtetheted a csalódottságot. Mint amikor a második randin már nem tetszik a csaj, becsukod a szemed, és másra gondolsz, miközben.

Pro tipp: hátul elég nagy a hely, így hangos zene mellett nem lesz lehetőségetek beszélgetni a távolság miatt, megúszod a kellemetlen kérdéseket. Tekerd fel rendesen, és mehet a szomorkodás Coldplayre.

Mercedes-Benz G 65 AMG

(330 000 eurótól a csillagos égig, de most nem érjük el az eget sajnos :((( )

Na ilyen autója aztán tényleg csak annak nem volt még, aki nagyon nem akart. Az a jó benne, hogy igénytelen jószág, bírja a nehéz terepet is. Így nem kell sajnálnod, ha véletlenül sáros lábbal szállsz be. Darab darab, de jó szolga… A modellváltás miatt a G 65 jelenleg nem érhető el, a 6 literes V12-es helyett be kell érned az AMG GT-ből ismerős biturbó V8-assal, 585 lóerővel. Ha nagyon nem bírod ki ennyivel, a Brabus segít 700 lóerőre feltolni, míg végre kijön az új G 65.

Pro tipp: tényleg csak a családdal, azért barátok előtt ne hencegj vele, nehogy kiess a pikszisből.

Maserati Levante (60 000 – 200 000 euró)

Még egyszer kérek mindenkit, ne törjünk pálcát azok felett, akik egy szerencsétlen helyzet miatt most épp csak 100 ezer euró környékén keresnek autót. Emlékezzünk vissza, hogy korábban mi is… ja, nem.

Mindegy, legyünk empatikusak! Lehet, hogy tényleg nem olyan fontos kérdés ez most ebben az esetben, csak átmeneti időszakra kell az asszonynak, amíg szervizben van a Bentayga Mansory.

Pro tipp: vegyük le az emblémát az autóról, úgy exkluzívabbnak tűnik.

Nagy családoknak, ha nincs az országban a private jetünk, és legalább egy órát kell utazni

Képzeljük csak el, hogy karácsony van, és együtt szeretne utazni a család, mert átmennénk az egyik rokonhoz. Mondjuk a tizenkettőből a kettőbe. Nem a leghosszabb út, de azért hatan beülni hosszú percekre, vagy neadjisten egy balatonfelvidéki tripnél akár egy-két órára is az autóba.

Szóval igen, azt gondoljuk, hogy ilyen helyzetek nincsenek,

aztán hopp, máris itt a karácsony, és azt se tudjuk, merre vagyunk arccal előre.

Nem ma kezdtük, autóipari jártasságunkon még ez a probléma sem foghat ki, mutatjuk a frankót. Lesütött szemmel ugyan, de jöjjenek a fillérbaszó családi verdák vészhelyzetekre:

Mercedes-Benz V 250 VIP XXL 

Mercedes-Benz 519 Luxus VIP tíz ülőhellyel

Volkswagen (igen, ilyen is van, az egyik legnagyobb autógyártó, onnan lehet ismerős, hogy a Porsche és a Lamborghini is a konszern tagja. Ez egy olcsóbb márka, de itt is vannak azért egész jó autók). Szóval Volkswagen T5

Ezeket az autókat nem részletezném, hiszen látszik, hogy funkcionális járművek. Egy vegyvédelmi ruháról sem írunk elemző divatcikket, mert minek.

Itt egy kicsit árban is megengedőbbek voltunk, mert hat-nyolc főnél már beleférhet, hogy 180 M-ig elszalad a buli. De a lényeget nem tévesztettük szem elől:

vészmegoldások, nehéz anyagi helyzetekben.

Jól látszik, hogy ha kevesebbet szánunk rá, rögtön szűkül a kínálat. Nem minden gyártó szeretne már ezért a pénzért lehajolni, így itt leginkább csak a Mercedes és a Volkswagen modelljei állnak rendelkezésre. Mondjuk ha nincs guba, mire számítottunk, ugye?

FONTOS: Ne tévesszenek meg a használtárak, nyilván csak új autót veszünk, annyira azért nem szorulunk rá!

Nyugtasson minket a tudat, hogy mindig voltak nehezebb idők, de aztán a dolgok végül jó irányba fordulnak, és eljönnek majd az idők, amikor csak kacagunk majd ezeken a lemondó-túlélő választásokon. Addig is, énekeljük a hétköznapi himnuszunkat, a BSW-től a Soha nem elég c. számot:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Vadvirágmezőkkel kell kiszolgálni a beporzókat, hogy segítsenek biztosítani az élelmünket

További cikkeink a témában
Egy illat azoknak, akik nem ismerik a félelmet – NOVELLISTA Unique Wood
Hirdetés