Nehéz meghúzni a vonalat a bullshittelés és a valóban hasznos tartalom között, de a ’30-as évek legpengébb pr-gurujának gondolatain alapuló könyv az utóbbi kategóriába esik.

Nagyjából a legelső kérdés, ami az ember eszébe jut a könyv fülszövegének elolvasása után: mi olyat képes mondani egy 1930-as években híressé vált pr-guru, ami a 2010-es években is érvényes? Ez pontosan olyasmi, mintha Charles Bell gondolatait használnánk fel az okostelefonok tervezéséhez, ennek ellenére a Hogyan szerezzünk barátokat és legyünk hatással másokra – A digitális korban időszerű és használható ötleteket, stratégiákat vázol fel. Létezik az az embertípus – köztük magam is –, aki az előre meghatározott elvek mentén kialakított társas kapcsolatokat csípőből elutasítja, mondván ez olyasmi, ami vagy jön vagy nem jön, de az ember például a nyakkendőjét is megigazítja (már aki hord), szóval miért ne lehetne a viselkedési mintáinkat is fazonírozni a nagyobb jó érdekében?

A könyv elején található tartalomjegyzék senkit se ijesszen el, bár olyasmiket olvashatunk itt fejezetcímként, hogy „mosolyogjunk” és „emlékezzünk a nevekre”, de a bevezető pár oldal után megkapjuk azt, ami miatt Dale Carnegie az, aki/ami. A verdikt nagyon egyszerű: az oldschool kommunikációs filozófiát tolmácsoló mű diplomás pr-szakembereknek és hétköznapi halandóknak egyaránt hasznos lehet, előbbieknek azért, hogy átismételjék, frissítsék, amit tudnak, utóbbiaknak pedig azért, hogy tanuljanak és fejlődjenek.

Kicsoda ez a Dale Carnegie?

Az amerikai szerző 1936-ban jelentette meg a hírnevét megalapozó Hogyan szerezzünk barátokat és legyünk hatással másokra című könyvét, ami korában innovatív és egyedülálló műnek számított. Carnegie 1912-től kezdve oktatott üzleti kommunikációt, könyvének köszönhetően nagyon gyorsan Amerika legbefolyásosabb üzletembereit fejtágította, és nem mellékesen megalapította a magáról elnevezett szervezetet, amely jelen pillanatban 86 országban osztja az üzleti kommunikációs tanácsokat.

HVG Könyvek, 306 oldal, 3900 Ft

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Nézd meg az anyját, vedd el a lányát? Gracie édesanyja Penthouse-modell volt…

Tudományos eredmények mozdítják előre az ártalomcsökkentést

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés