Nem csak onnan tudhatod, hogy kevés folyadékot vittél be, hogy szomjas vagy.

Az rég rossz, ha szomjas vagy, a szervezeted ugyanis így jelzi, hogy testedben vízhiány lépett fel, azaz több vizet veszített, mint amennyit befogadott. A dehidratált állapot pedig már csak azért sem jó, mert befolyásolja fizikai teljestíőképességed, akár 2%-kal csökkenhet az erőd és 10%-kal az állóképességed.

Már ebből is láthatod, hogy a víz nagyon fontos szerepet tölt be szervezeted működésében, de mondunk még pár dolgot, amiért fontos lenne a megfelelő hidratáció:

  • a víz szabályozza a vérnyomást,
  • oldja és szállítja a tápanyagokat és salakanyagokat,
  • biztosítja a vérkeringést, a vér megfelelő összetételét és a szervezet állandó belső hőmérsékletét,
  • és segíti az ízületek működését,

Szervezetünkben szinte mindenhol jelen van a víz: a csontokban és fogzománcban (1%), a zsírszövetekben (30%), a májban (70%), az izomzatban (73%), az agyvelőben (79%), a vesében (83%) és a szem üvegestestében is (99%).

Honnan tudhatod, hogy dehidratált vagy?

Többféle tünete is van, a legegyértelműbb jelei a szomjúság, a kiszáradt száj (és bőr), a fejfájás és a rossz lehelet, de ezeken kívül

  • a szédülés és émelygés = leesett a vérnyomásod,
  • az izomgörcsök = felborult az izmaidban a só és kálium aránya, mert nem pótoltad a szervezetedből az izzadás során a folyadékkal együtt távozó elekrolitokat,
  • a székrekedés =a vastagbélben a béltartalom víz- (és ion)tartalma nagymértékben visszaszívódik, mivel dehidratált állapotban a szervezeted próbálja a lehető legtöbbhelyről behúzni a vizet.

Hogy mennyi folyadékot kellene innod?

(Fotó: Twitter)

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon