Így tudsz aludni dögmelegben

Tűzforró a lakás, meg a tested is, utóbbi nem azért, mert lázas vagy, hanem mert szimplán nyár van és dögmeleg. Az pedig tök normális, hogy a harmadik átforgolódott éjszaka után igazából már az anyázástól nem tudsz aludni, és nem is annyira a hőségtől. Segítünk.

Itt az okosság a nyári éjszakai izzadás-anyázás-forgolódás kombó ellen, hogy tudj aludni dögmelegben is.

  • Az alváshoz a 18-20 fok a legideálisabb, meglepő, de le kellene hűtened a szobát, ahol alszol, ezt légkondival érheted el a legkönnyebben, de ha az nincs, akkor a kora reggeli és az éjszakai órákban csinálj kereszthuzatot – ezt felturbózhatod még azzal is, hogy vizes lepedőt feszítesz ki az ablak elé, vagy akár a függönyt is bevizezheted.
  • Tegyél hideg vizes borogatást a testeden minden olyan helyre, ahol a pulzus könnyen kitapintható. De vannak, akik a vizes zoknira esküsznek, valaki pedig jégkockával dörzsöli be magát.
  • Legyen olyan sötét a szobában, hogy nem látod a kezed, amikor közvetlenül a szemed előtt integetsz.
  • Ne egyél és igyál lefekvés előtt 2 órával, tele has esetén ugyanis az emésztés tovább tart, az pedig nem hagy (nyugodtan) aludni.
  • Kapcsolj ki minden elektromos berendezést éjszakára, az adapterek ugyanis hőt termelnek készenléti állapotban is.

Ha pedig nemcsak az alvásról, de mozgásról sem mondanál le nyáron, akkor ez kifejezetten hasznos lehet számodra:

(Fotó: Getty Images)

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon