És még a teljesítményed is megdobod vele.

Nem is húzzuk az időt: azontúl, hogy (elvileg) segít kikelni az ágyból és elűzni az álmosságot,

A koffein az agy és a központi idegrendszer stimulálásával működik:

  • gátolja a fáradást és segíti az ébren maradást: blokkolja az adenozin hatását – ez egy, az agyat nyugtató és fáradást okozó, a nap során fokozatosan növekvő mennyiségben termelődő neurotranszmitter, ettől van az, hogy estére elálmosodsz.
  • megemeli az adrenalin szintet és a dopamin, valamint norepinefrin aktivitását is az agyban, így eredményez állandó készültséget, figyelmet, összpontosítást.

Kábé 20 perc alatt szívódik fel és jut a vérkeringésbe, majd a fogyasztás után kábé 1 órával fejti ki maximális hatását.

FYI: a koffein...

  • ....remek antioxidáns forrás

Egy tanulmány szerint egy átlag táplálkozású ember kávéval több antioxidánst tud bevinni, mint amennyit zöldségből és gyümölcsből összesen bevisz.

  • ...esszenciális tápanyagokat tartalmaz

Már egyetlen csésze kávéban megtalálható a napi szükséglet 10%-a B2 vitaminból, 6%-a pantoténsavból, 3%-a mangánból és káliumból, valamint 2%-a magnéziumból és B3 vitaminból.

  • ...fokozza az anyagcserét

A koffein az egyik olyan természetes hatóanyag, ami segíti az anyagcsere fokozását, akár 3-11%-kal – ugyanakkor kutatások bizonyították, ahogy az ember hozzászokik a folyamatos, napi szinten bevitt mennyiséghez, ez a hatás idővel csökken.

  • ...védi a májat

Szakértői becslések szerint mintegy 25-70%-kal csökkentheti a májzsugorodás rizikóját.

És a koffeinnek az edzőtáskádban is ott a helye, három dolog miatt is

#1 ...azáltal, hogy a központi idegrendszer stimulálásával késlelteti a kifáradást, növeli zsír felhasználását az izomban, az állóképességi sportoknál pedig megdobja a maximális oxigénfelvevő kapacitást.

#2 ...emeli a testhőt, ami segíti az anyagcsere hatását, a magasabb testhő elérése ugyanis pedig plusz energiát, vagyis kalóriát kíván, ergo a koffein zsírégető hatással bír.

#3 ...a gyorsabb anyagcserének köszönhetően pedig a regenerációt is gyorsabbá teszi.

Természetesen koffein alatt nemcsak a kávét értjük, hanem a koffeintartalmú italokat is, például a teát és a kakaót, de vannak táplálékkiegészítők is

– ott van például a Thermo Drine kapszula, ami főleg fogyni vágyóknak ajánlott.

Tanulmányok 200 mg koffein fogyasztását javasolják edzések előtt – az a leghatékonyabb, ha táplálékkiegészítőként viszed be.

És az megvan, hogy...?

A cikk elkészítésében együttműködő partnerünk volt a BioTechUSA.

(Fotó: Getty Images)

HELLO, EZ ITT A
PLAYER
Kövess minket a Facebookon!
Nagyon jól fogod érezni magad nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.