Az új évnek új tervekkel fut neki az ember, ilyenkor jönnek a fogadkozások, hogy „január elejétől áttérek az egészséges életmódra és elkezdek sportolni, helyesen táplálkozni” és a hasonló dolgok – adunk egy kis segítséget az étkezéshez, hogy rajtunk ne múljon a te boldogságod.

Napjainkban eléggé elterjedtek az olyan szuperételek*, mint a quinoa, a chia mag vagy a goji bogyó, azonban ezeknek is megvan a hazai megfelelője (minimális beltartalmi különbséggel):

– ezek mind részei lehetnek a kiegyensúlyozott, egészséges étrendnek. Ha ezekkel turbózod fel ételeidet, máris kész a szuperreggelid, -ebéded vagy -vacsorád.

* Az Oxford Dictionary meghatározása szerint azok a tápanyagban, vitaminokban, antioxidánsokban, ásványi anyagokban és rostban gazdag élelmiszerek, amik különösen kedvező hatást gyakorolnak az egészségre és a jó közérzetre

Ételedet pedig azzal is szuperebbé teheted, ha helyben termett alapanyagokat vásárolsz, amelyek így érettebb állapotukban kerülnek az asztalra – ezzel elkerülve a hosszabb szállítást, vitamin- és ásványi anyag értékek változását, csökkenését.

És az sem mindegy, hogyan készíted el az ételeket, hiszen gőzben, vagy serpenyőben, fedő alatt még roppanósra párolt zöldség beltartalmi értéke még kedvező, de egy nagyon puhára elkészített brokkoli vagy sárgarépa vitamin- és ásványianyag-tartalma, valamint rostjai élettani szempontból már igen csekélyek.

Ettől még persze az ételek színesítésére nyugodtan használhatod a külföldről érkező goji bogyót, algákat, chia magot, gránátalmát, avokadót, ezek C-vitamin-, vas-, rost-, értékes flavonoid- és zsírsavtartalma egészségjavító, emésztést segítő, daganatmegelőző hatása, valamint élményt adó színük kedvezőek számunkra.

És még egy fontos dolog:

(Forrás és szakértő: Horváth Kata, a Duna Medical Center dietetikusa, fotó: Getty Images)

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon