Annyit beszéltek már a nők modern problémáiról, hogy közben szépen elfelejtődött, hogy a fiatal férfiak is egészen más gondokkal szembesülnek manapság, mint tíz éve. Valaki végre felkapcsolta a villanyt.

És ha már itt tartunk, valószínűleg meg fogsz lepődni azon, ki, vagyis pontosabban melyik márka vette végre a fáradtságot, hogy a dolgok mögé nézzen. Az AXE volt oly jó, hogy a vállára vegye ezt a manapság nem épp a kirakatba pakolt dolgot. Mondjuk, ha jobban belegondolsz, az AXE korábban sem alfahímekkel, hanem teljesen hétköznapi srácokkal tömte tele a reklámjait, szóvak tőlük mégsem annyira meglepő ez a lépés.

Egy kutatás kimutatta, hogy a férfiak 59 százaléka meg van győződve arról, hogy akkor is erősnek kell maradnia, ha egyébként retteg valamitől, és közel a férfiak fele úgy gondolja, hogy segítséget kérni szégyen, még akkor is, ha szükség lenne rá. Az AXE által a kutatás hatására megbízott reklámügynökség tényleges Google-kereséseket is megvizsgált, és arra is rájött, hogy a modern fiatal férfiak borzasztó bizonytalansággal küzdenek.

Miközben a médiából ugyanúgy ömlenek rájuk a követendő példák és alkalmazandó szabályok, mint a modern nőkre, az utóbbiakkal ellentétben, akiknek a szorongásait már több márka (például a Dove) is felismerte, az előbbiekkel valahogy eddig nem foglalkozott senki.

Ennek hatására megalkották a mérgező férfiasság fogalmát, és kilőtték a Rendben van, ha egy férfi...? (Is it OK for guys...) nevű kampányt, mely kapott egy igen hatásos reklámfilmet is.

A klipben a már említett Google-kereséseket idézve olyan kérdéseket tesznek fel az elbizonytalanított férfigeneráció tagjainak nevében, mint például hogy rendben van-e, ha egy férfi sovány, ha nem sportol, ha még szűz, ha más férfiakkal kísérletezik, ha hosszú a haja, ha fél valamitől és hasonlók.

A cég nem áll meg a szimpatikus üzenetnél, hanem együttműködést épített ki olyan szervezetekkel, melyek igazán kompetensek a kérdésben. A Promundo nevű nonprofit szervezet például azt segít nekik megérteni, pontosan mi okozza, hogy a mai fiatal férfiak egy rakás, számukra káros sztereotípiának akarnak megfelelni, de felvették a kapcsolatot a Ditch the Label nevű mozgalommal is, mely éppen a másik oldalt, a bizonytalan fiatalokat szekáló vagányokat próbálja megérteni.

Az AXE elnökhelyettese, Rik Strubel egyértelművé tette, hogy elkötezték magukat ez irányban.

Player Autószalon

Legfrissebb

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon