Egy felmérésből kiderült a te karácsonyi szokásod is.

A Jófogás idén novemberen készített egy online felmérést, amelyben 10 655, többnyire 35-50 év körüli felhasználó (4155 nő és 6500 férfi) vett részt, hogy kiderüljön, mennyit szoktunk költeni karácsonykor.

Röviden: az átlagos magyar internetező a szűk családi körnek 10-50 ezer forint értékben ajándékoz, és csak néhány héttel karácsony előtt kezdi el a meglepetések beszerzését, és leginkább (a tömött) üzletekben vásárol.

Kicsit hosszabban – és itt találsz érdekességeket is:

Ehhez csak annyit fűznénk hozzá, hogy szerencsére a környezettudatos gondolkodás a karácsonyi ajándékok típusát tekintve is megjelenik, ugyanis a válaszadók kábé egyharmada (37%-a) használt termékeket is tesz a fa alá.

A Jófogás ezzel a felméréssel arra szeretné felhívni a figyelmünket (az ünnepi időszakban is), hogy

nemcsak anyagi megfontolásból érdemes használt árut adni és venni, hanem mert ezzel egyúttal a környezetünk védelméért is sokat tehetünk. Ez pedig logikus, hiszen a másodkézből beszerzett termékeket nem kell újra legyártani és leselejtezni.

A Jófogás felhasználói így 2018-ban 200 000 tonna szén-dioxid kibocsátásától óvták meg a Földet. Ez a mennyiség 1 400 000 000 darab műanyag zacskó, vagy például 2 700 000 tricikli előállításához is elég lehet, 15 385 évig fedezi egy átlagos háztartás energiafelhasználását, sőt, olyan hatással van a környezetünkre, mintha 39 ezer autót vonnánk ki a forgalomból egy teljes évre, vagy ha minden évben 45 napra leállna Budapest teljes közlekedése.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tíz éve feltöltött egy fürdőszobai szelfit, most 475 ezer követője van

További cikkeink a témában