Az esti kajálás kevésbé felelős az elhízásért, mint azt gondolnád, viszont rendesen bekavarhat az éjszakádba. Van pár szabály, amit nem árt betartanod, ha nem akarsz kicseszni magaddal és az alvásoddal.

Például törekedj arra, hogy az utolsó étkezésed 3 órával a lefekvés előtt legyen, és akkor se egyél túl sokat, ezeket az ételeket meg próbáld meg inkább elkerülni utolsó étkezésedre:

Csípős, fűszeres és zsíros ételek

Az ilyen típusú ételek emésztése hosszabb időt, 4-6 órát is igénybe vesz, ami azt is jelenti, hogy a bontás során több gyomorsav termelődik, így pedig az átlagosnál tovább fejti ki maró hatását, plusz gyomorsavat és puffadást is eredményezhet, vagyis a nyugodt éjszakai alvás nem annyira garantált.

Csokoládé

Itt a cukor és a koffein játszik szerepet, mert a csokiban is van ám koffein, ami megzavarja az agyadat, egészen felélénkülsz tőle és még az anyagcserét is felgyorsítja, ezeknek pedig pont lassulniuk kellene, ha nyugodt alvás a célod.

Savas gyümölcsök

A gyomrodnak meggyűlik a baja a savas gyümölcsökkel – pl.: az alma és a citrusfélék –, mert ugye savat csinálnak, amitől meg nem biztos, hogy tudsz majd rendesen aludni este, másrészt az egész éjszakára biztosított savas közeg a szájban károsíthatja a fogzománcot is.

Vörös húsok

A vörös hús bővelkedik fehérjében,  a proteingazdag ételeket pedig a szervezet lassabban bontja le – ezért is tart tovább a jól lakottság érzése –, plusz olyan aminosavat tartalmaz (tyrosine), ami az agyműködést serkenti, vagyis lefekvés előtt inkább felpörget, mint lenyugtat.

És ezt tudtad?

(Fotó: Pinterest)

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon