A történelmi jelző sokszor nem indokolt, most viszont kifejezetten kötelező.

Miért? Azért, mert az amerikai kereskedelmi televíziózás történetében

első alkalommal tűztek műsorra olyan reklámfilmet, amelyben a marihuánafogyasztást népszerűsítették.

A reklámot egy kaliforniai marihuánatermékeket forgalmazó cég, a MedMen készítette, ez a cég régóta szeretné megreformálni, hogyan látjuk a kannabiszfogyasztást. Szakítani akarnak azzal a sztereotípiával, hogy a „fű” lusta pszeudohippik agykárosító hobbija, a cél az, hogy felelősségteljes felnőttek tudatos választásának tűnjön. A termékeikről (vaporizerek, illóolajak, parfümök, stb.) sem ordít a fű, úgy néznek ki, hogy bármelyik luxustermékeket árusító bolt polcain elférnének.

A reklám témája is az, hogy a korábban negatív sztereotípiákkal körbepakolt, démonizált tevékenységről végérvényesen levegyék az évtizedek óta rátapadt stigmákat. A teljes képhez hozzá tartozik, hogy rekreációs célokra már 12 amerikai államban legálisan lehet vásárolni kannabiszt, további tíz állam pedig tervezi ezt a lépést – ami a helyi állami költségvetéseknek dollárszázmilliós adóbevételeket produkál, és a második legdinamikusabban fejlő ágazatnak számít.

És akkor a reklám:

A reklám címe: The New Normal, azaz kábé olyasmi, hogy Az új norma, a rendezője pedig nem akárki, hanem az Oscar-díjas Spike Jonze.

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon